مسیر رفسنجان به زرند بازگشایی شد

سرپرست فرمانداری رفسنجان با اشاره به اینکه ریزش کوه و جاری شدن سیلاب طی عصر و شب گذشته در محور اصلی رفسنجان به زرند قطع دسترسی به ۲ روستای داوران و حصن را در برداشت گفت: این مسیر با تلاش شبانه دستگاه‌های بخش خصوصی و دولتی بازگشایی شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حسین رضایی با اعلام این خبر افزود: با آغاز بارندگی ها از عصر روز گذشته در رفسنجان زیرساخت های برخی مناطق این شهرستان با مشکل مواجه شد که به محض اطلاع از مسدود شدن مسیر رفسنجان به زرند، که راه دسترسی به ۲ روستای داوران در شهرستان های رفسنجان و حصن در زرند را مسدود کرد، این مسیر با کمک تعدادی دستگاه بولدوزر و لودر راهداری و حمل و نقل، شرکت مس و شهرداری بازگشایی شد.

وی با اشاره به شدت بارندگی های در پنج نقطه از شهرستان رفسنجان یعنی دره دُر، دره رنج، داوران، اودرج و دره جوز ادامه داد: در این روستاها تعدادی تیر برق سقوط کرد، آب آشامیدنی به دلیل تخریب لوله ها در مسیر سیل رودخانه ها قطع، گاز برخی خانه ها نیز با مشکل مواجه شد که با تلاش عوامل مربوطه آب این منطق وصل و تیرهای جدید برق نیز نصب شد.

سرپرست فرمانداری رفسنجان با بیان اینکه عصر امروز پنجشنبه و نیز فردا جمعه مجدد موج جدیدی از بارش ها در رفسنجان آغاز می شود ادامه داد: تیم های امدادی هلال احمر در این پنج روستا مستقر هستند تا بتوانند امدادرسانی های لازم را انجام دهند.

وی بیشترین میزان بارندگی در شهرستان رفسنجان را مربوط به روستای داوران با ۴۰ میلیمتر و سپس راویز دانست و تصریح کرد: شهر رفسنجان و نوق نیز به ترتیب ۲۰ ، ۹ و ۴ میلیمتر بارش داشته اند تصریح کرد: بارندگی ها موجب پر شدن سه سد در بالادست و پایین دست داوران شد که ۳۰ سال پیش احداث شده اند.

رضایی گفت: ممکن است مردم برای تماشای باران این موهبت الهی و رودخانه های پر آب در دره راگه حضور پیدا کنند که موجب ایجاد ترافیک در جاده ها و دشوار شدن امدادرسانی می شود که بهتر است مردم امروز و فردا به سمت دره راگه، رودخانه شاهزاده عباس از توابع سرچشمه نروند چون امروز در این مسیرها بارندگی نسبت به روز گذشته زیاد خواهد بود و امکان خطرات احتمالی برای مردم وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین مردم از تفریح در ارتفاعات و کوهپایه ها، منطقه ناصریه و حوالی فرودگاه پرهیز کنند که خطرآفرین است.

سرپرست فرمانداریی رفسنجان به گلخانه داران و مرغداری ها نیز توصیه کرد: از آنجایی که بارندگی ها امکان قطعی برق را در بر خواهد داشت که موجب ایجاد تلفات در طیور و از بین رفتن گیاهان می شود لذا صاحبان مرغداری ها و گلخانه ها پیش بینی های لازم را از برای تأمین دستگاه های برق اضطراری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: میزان جمع آوری خسارت های ناشی از بارندگی در بخش های مختلف در دست اقدام است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92925
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.