امام جمعه بم:


مردم شرق استان کرمان از رییس جمهوری توقع اجرای عدالت دارند

کرمان‌نو-امام جمعه بم در واکنش به استان شدن جنوب استان گفت:هیچ کس با محرومیت زدایی مخالف نیست اما محرومیت خاص یک منطقه نیست و مردم شرق استان کرمان خواهان اجرای عدالت از دولت آیت الله رییسی هستند

به گزارش کرمان‌نو حجت الاسلام قاسم دانشی در خطبه های نماز جمعه این هفته بم با اشاره به سخنان آیت الله رییسی در جیرفت گفت: شاید بسیاری بدانند رییس‌جمهور در سخنرانی خود در شهرستان جیرفت گفتند استان کرمان جنوبی تشکیل خواهد شد.

او ادامه داد: هیچ کس با محرومیت زدایی مخالف نیست، این نظام متعلق به مردم است؛ وظیفه نظام نیز محرومیت زدایی است اما توجه داشته باشید محرومیت فقط در یک منطقه خاص نیست.

امام جمعه بم در ادامه ضمن تبریک به مردم جنوب استان تصریح کرد: البته باید این اعلام (استان شدن) در روال قانونی خودش انجام می‌شد، چون ابتدا پیشنهاد هیات دولت به مجلس شورای اسلامی است و در صورت تصویب در مجلس و تایید از سوی شورای نگهبان آنگاه باید اعلام می شد.

او خاطرنشان کرد: در شهرستان های شرقی استان کرمان با وجود تمامی ظرفیت های قابل افتخاری که در عرصه های مختلف است اما محرومیت‌هایی نیز وجود دارد.

دانشی افزود: اگر محرومیت های شهرستان های شرقی استان کرمان از محرومیت های برخی از نقاط استان از جمله جنوب استان بیشتر نباشد کمتر هم نیست.

او عنوان کرد: توقعی از دولتمردان در دولت های گذشته داشتیم از این دولتمردان و شخص رییس‌جمهور نیز بیش از دیگران داریم؛ رییس جمهور، رییس قوه عدلیه بودند و ارتباط تنگاتنگی با قوه قضاییه دارند؛ آنچه مردم ما در شرق استان از شخص حضرتعالی توقع و انتظار دارند، عدالت است.

دانشی در ادامه خواهان بررسی اعتبارات تخصیصی به جنوب و شرق استان شد که آیا همخوانی دارند یا خیر و افزود: مطمئنا این اعتبارات همخوانی ندارند.

او بیان کرد: به طور مثال پل دِهبَکری در بم بعد از ۱۶ سال هنوز به اتمام و بهره برداری نرسیده اما چند کیلومتر بعد از دهبکری کوه ها را در طول سال ها تراشیده و بزرگراه ایجاد کرده اند.

دانشی با بیان اینکه صبر مردم این خطه به این معنا نیست که مورد کم لطفی قرار گیرند تصریح کرد:مردم شهرستان بم نشان داده‌اند در تاسوعا و عاشورا ارادت ویژه به اهل بیت دارند، پای نظام و ولایت و رهبری بوده و خواهند بود و در دفاع از رهبری نیز ذره ای کوتاه نخواهند آمد.

او اضافه کرد: ما دولت رییسی و شخص ایشان را ولایتمدار، انقلابی و جهادی می دانیم اما توقع و انتظار داریم به خواسته های بحق مردم عنایت شود.

امام جمعه بم در عین حال عنوان کرد: گلایه ما در جای خود، از شخص نماینده نیز هست؛ اینکه طی سال های گذشته نماینده شرق استان بوده و باید اقداماتشان را در این سال ها بیان کنند

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95225
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.