رییس‌کل دادگستری کرمان:


۹۷ درصد اوراق قضایی بردسیر به صورت الکترونیک ابلاغ می‌شود

رییس‌کل دادگستری کرمان با اشاره به اینکه ۹۷ درصد اوراق قضایی در بردسیر به صورت الکترونیک ابلاغ می‌شود، گفت: توسعه استفاده از فناوری‌های نوین در راستای اجرای اهداف قوه قضاییه و تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی روز شنبه در دیدار با کارکنان اداری و قضایی بردسیر افزود: طی چهار ماهه ابتدای سال جاری ۶ هزار و ۶۱۹ پرونده به حوزه قضایی بردسیر وارد شده و ۶ هزار و ۷۲۶ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی ضمن تاکید بر لزوم تسریع در روند رسیدگی های قضایی و تکریم مراجعان، خاطرنشان کرد: متوسط نرخ رسیدگی به پرونده ها در این حوزه قضایی ۱۰۲ درصد است.

رییس کل دادگستری کرمان با اشاره به اینکه پرونده های مربوط به تصادفات دومین اتهام پرتکرار در این شهرستان است، اظهار داشت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در این حوزه قضایی ۶۲ روز است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بر توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه نیز تاکید کرد و ادامه داد: طی چهار ماهه گذشته امسال یک هزار و ۹۲۵ پرونده به شوراهای حل اختلاف شهرستان بردسیر وارد و یک هزار و ۸۹۳ پرونده رسیدگی شده که در مجموع ۵۶۵ پرونده به مصالحه ختم شده است.

وی در ادامه از تلاش های پرسنل اداری و قضایی شهرستان بردسیر تقدیر و بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود به منظور توسعه خدمات رسانی قضایی به مردم  تاکید کرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بر تکریم مراجعان به دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: قضات و کارکنان دستگاه قضایی باید با حسن خلق و صعه صدر پاسخگوی مراجعان به سیستم قضایی باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95596
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.