رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان:


متوسط رشد بهره‌وری در سال‌های گذشته صفر بوده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: بهره‌وری در کشور آنطور که انتظار می‌رفت، محقق نشد و در کل سال‌های بعد از انقلاب متوسط رشد بهره‌وری در کشور صفر بوده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، جعفر رودری امروز ۲۴ شهریورماه در جلسه کمیته بهره‌وری استان کرمان با بیان اینکه رشد بهره‌وری در برخی سال‌ها مناسب بوده اما مجموع عملکرد مطابق برنامه‌های توسعه پیش نرفته، افزود: در ساختار اداری، بهره‌وری فاصله زیادی با برنامه‌ها داشته است.

رودری بیان کرد: طی سه سال گذشته در استان کرمان دستگاه‌ها برنامه‌هایی ارائه کردند اما انتظارمان برای رسیدن به اهداف محقق نشد و فاصله زیادی داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان اظهار کرد: در استان هدفگذاری رشد اقتصادی ۷.۸ درصدی داریم که سهم بهره‌وری حدود ۲.۴ درصد است.

وی افزود: تحقق بهره‌وری در ادارات و به اصطلاح تحول اداری یکی از سرفصل‌های بهره‌وری است یعنی کارکرد موثرتری در ارائه خدمات در سیستم اداری و در مبانی نظری، سطح ارتقاء حکمرانی را به عنوان سرفصل دیگر داریم.

علی بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بهره‌وری مقوله بسیار ارزشمندی است، گفت: هر جامعه‌ای که توسعه و پیشرفت داشته، به بهره‌وری توجه کرده و در کشور ما عدم توجه به این موضوع ما را به روزمرگی مبتلا کرده است.

وی با اشاره به اینکه ابتدا باید بهره‌وری را در باور خود ایجاد و بعد با اعتقاد در این حوزه کار کنیم، افزود: یکی از راه‌های مبارزه با تحریم و کمبودها توجه ویژه به بهره‌وری است یعنی از آنچه داریم خوب استفاده کنیم.

در این جلسه اعلام شد: میانگین تلفات آب در شهرها و روستاهای استان کرمان ۳۹ درصد است که باید برای جلوگیری از این هدر رفت و افزایش بهره‌وری کار جدی صورت بگیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96776
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.