سرپرست گمرکات استان کرمان خبرداد


کاهش تولید پسته تراز تجاری استان را منفی کرد

سرپرست گمرکات استان کرمان با اشاره به اینکه استراتژیک‌ترین محصول صادراتی استان پسته است، گفت: متاسفانه صادرات پسته در کما به سر می‌برد و تراز تجاری استان منفی است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، سرپرست گمرکات استان کرمان در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کرمان اظهار کرد: تاکنون نسخه مشخصی برای حل مسئله صادرات استان کرمان پیچیده نشده است.

وی با اشاره به اینکه استراتژیک ترین محصول صادراتی استان پسته است که دچار مشکلاتی است، افزود: متاسفانه صادرات پسته در کما به سر می برد.

ثمررخی بیان کرد: از سال گذشته گمرک استان کرمان به سمت صادرات محصولات مسی هم آمد و از آن سال ۱۸ درصد مجموع صادرات استان از صنعت مس است و امروز ارزش دلاری صادرات مس با پسته برابری می کند و امسال صنعت مس پا به پای پسته دارد صادرات انجام می دهد.

سرپرست گمرکات استان کرمان گفت: براساس آمار گمرکات استان کرمان، تراز تجاری استان در حال حاضر منفی است که این صرفا به دلیل کاهش صارات نیست و در شش ماهه نخست امسال وصولی درآمد از محل واردات ۳۱۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. ضمن اینکه واردات استان کالاهای مصرفی و لوکس نیست، بلکه مواد اولیه برای خطوط تولید و واردات کارخانجات خط تولید بوده است.

وی اظهار کرد: باید ببینیم گمرکات استان های دیگر چه جذابیت هایی برای صادرکنندگان ما دارند که این قابلیت در استان کرمان وجودد ندارد.

ثمررخی با اشاره به مشکل تعهدات ارزی صادرکنندگان افزود: عدم بازاریابی مناسب، عدم تعریف بازارهای جدید، مباحث بهداشتی، بسته بندی، عدم توجه به سلیقه مشتریان خارجی و عدم تولید برند از مشکلات حوزه صادرات استان کرمان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96914
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.