طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان


صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان

اداره کل هواشناسی استان کرمان در پی پیش‌بینی بارش باران و برف، هشدار سطح زرد صادر و به هم استانی‌ها توصیه کرد از سفرهای غیرضرور و توقف در حاشیه‌ها رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، براساس این اطلاعیه، از امروز (دوشنبه 14 آذرماه) ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، وزش باد، کاهش دما و بارش در سطح استان کرمان آغاز و تا اوایل هفته آینده به طور متناوب ادامه خواهد داشت. بارش در مناطق کوهستانی و ارتفاعات به صورت برف پیش‌بینی می شود.

این ناپایداری ها تا شنبه 19 آذرماه ادامه خواهد داشت و منطقه اثر، نیمه شمالی، غرب و جنوب استان به ویژه شهرستان‌های کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار و ماهان خواهد بود.

براساس این گزارش، احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و جاری شدن آب از بالادست و لغزندگی سطح جاده‌های کوهستانی به واسطه بارش برف وجود دارد لذا توصیه می‌شود هم استانی‌ها از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و عدم صعود به ارتفاعات، عدم تردد، توقف و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها را م نظر قرار بدهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99093
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.