پایش نحوه مصرف گاز در ادارات و سازمان‌های دولتی


اخطار مدیرعامل شرکت گاز استان به ادارات دولتی

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: همزمان با برودت هوای استان و افزایش مصرف گاز طبیعی، به منظور جلوگیری از هدر رفت گاز و بهره‌مندی بدون وقفه همه مصرف کنندگان در سراسر استان، نحوه مصرف گاز در ادارات و سازمان‌های دولتی پایش می‌شود.

منوچهر فلاح مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان اظهار کرد: از ابتدای آذرماه جاری بازرسان شرکت گاز استان با مراجعه منظم به ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی به پایش و کنترل دمای مصرف گاز طبیعی این اماکن پرداخته و در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف بهینه یا دمای رفاه (دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد)، از سرویس خارج نکردن سیستم‌های گرمایشی خارج از وقت اداری و تعطیلات، عدم استانداردسازی موتورخانه‌ها، در مرحله اول اخطار کتبی و در مراحل بعدی اقدام قانونی در جهت قطع گاز انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: ادارات و سازمان‌ها ملزم به رعایت کردن دمای رفاه و بهینه کردن سیستم‌های گرمایشی خود هستند و بایستی نسبت به روشن کردن سیستم گرمایش یک ساعت قبل از شروع به کار اداره و خاموش کردن آن یک ساعت قبل از اتمام ساعت اداری اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: با ورود به فصول سرد سال و افزایش مصرف گاز طبیعی، رعایت الگوی مصرف بهینه و صرفه جویی بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل از تمام مشترکین در استان درخواست می‌شود تا با رعایت الگوی مصرف بهینه، شرکت گاز استان را در ارائه خدمات بیش از پیش همراهی کنند .

وی در ادامه از پیشرفت ۵۳ درصدی طرح بهینه سازی گاز مصرفی موتورخانه‌های کرمان خبر داد و افزود: از ابتدای اجرای طرح ملی بهینه سزی موتورخانه‌های کرمان تاکنون ۲۵۳۵ مشترک در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد بهینه سازی، قریب به ۱۹۰۰ مورد اجرا شده است.

فلاح با اشاره به فعالیت‌های همسوی شرکت گاز استان کرمان با سیاست‌های شرکت ملی گاز ایران گفت: اجرای کامل این طرح علاوه بر کاهش میزان آلاینده‌های زیست محیطی و حفظ هوای پاک، تقلیل هزینه گاز بهای مشترکین و صرفه‌جویی در میزان مصرف گاز را نیز به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان توصیه کرد که مشترکان واحدهای خانگی و تجاری دارای موتورخانه با ثبت نام در سامانه طرح اصلاح و بهینه سازی به نشانی goc.nigc.ir در بهره‌وری مصرف گاز شرکت نموده و از مزایای رایگان طرح بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99095
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.