معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه ساخت آینده کشور، ماموریت اصلی نظام تعلیم و تربیت است، گفت: طرح رتبهبندی اولین قدم دولت برای حمایت از معلمان است.
به گزارش کرماننو به نقل از ایسنا، حمید طریفی حسینی ۲۲ آذرماه در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان کرمان اظهار کرد: مردم کرمان از جنس شهید قاسم سلیمانی و در دنیا الگو هستند.
وی افزود: امیدواریم با تصمیمهایی که در آموزش و پرورش استثنایی میگیریم بتوانیم خدمتی به کودکان نیازمند به توجه بیشتر داشته باشیم.
طریفی حسینی با بیان اینکه با ارزشترین سرمایه کشور و امانتهایی به نام دانشآموز در اختیار ماست، تصریح کرد: اولین کار ما حفظ و صیانت از دانشآموزان و گرفتن ارزش افزوده از این سرمایه است، همه بخشها باید در خدمت آموزش و پرورش باشند تا این نهاد بتواند ماموریت خود را به خوبی انجام دهد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در دوران کرونا دانشآموزان وارد فضای مجازی شدند و کارکردهای تربیتی و بخش ماموریتی ما دچار چالشهایی شد، باید یک بار دیگر مسیر تعالی و رشد دانشآموزان را فراهم کنیم، دشمن مدرسه را در این فضا هدف گرفت اول دانشآموز را هدف گرفت و بعد معلم را.
وی افزود: به همت همه همکاران ما در لایههای مختلف، توطئه اخیر دشمن را هم پشت سر گذاشتیم، باید قدر جایگاه خود را بدانیم و از فضای مدرسه صیانت کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع کلانی که در آموزش و پرورش دنبال میشود سند تحول دولت است که ۳۷ حوزه اولویت دار در آن و برش اولویتها مشخص شده که برمبنای تفکر تحولی سه محور اصلی داریم.
طریفی حسینی گفت: اولین محور، اصلاح نظام حکمرانی بر آموزش و پرورش شامل تقویت مدیریت آموزشگاهی و… است؛ مدیر آموزش و پرورش ستون و مدیر مدرسه محور تحول است، محور تحول، درون بخشی و همافزایی بین بخشی و فرابخشی است.
وی اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش بعد از ۸ ماه بخشنامهای در ۲۴ بند ابلاغ کرده، یکی از سیاستهای اجرایی آموزش و پرورش استثنایی، مردمیسازی امور است که از اولویتهای دولت هم هست، مردمیسازی مبتنی بر مکتب حاج قاسم سلیمانی.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه رتبهبندی معلمان قدم اول دولت برای حمایت از معلمان است، گفت: کارآمدی سیستم را باید نشان دهیم، همه ما انتظار یک سیستم بهرهور را داریم، بهرهوری به معنی بالاتر بردن عملکرد نسبت به آنچه از ما انتظار است.
وی با اشاره به این که امسال ۱۰۰ مرکز رفع مشکلات یادگیری در کشور به بهرهبرداری رسیده، تصریح کرد: محور دوم توسعه عدالت تربیتی است که در این راستا، قرارگاه عدالت تربیتی شکل گرفته و سطح دیگر آن متنوعسازی است. اردوگاههایی در کشور مناسبسازی میشود، جذب و پوشش تحصیلی دانشآموزان بازمانده از تحصیل در قالب طرح “شهید محمودوند” با شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل در دستور کار قرار گرفته است.
طریفی حسینی ادامه داد: محور سوم روزآمدسازی فعالیتهای پرورشی و آموزشی است که برای این منظور، توسعه متوازن متناسب با آمایش و زیست بوم و نیاز منطقه انجام شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۵۰۰ نیروی توانبخشی در کشور آموزش دیدهاند، گفت: حق دانشآموزان استثنایی این است که شرایط تحصیلشان متناسب با استعداد و توانایی شان در مسیر درست قرار گیرد.