در جنایت تروریستی ۱۳دی


از خانواده‌ی عارفه ۱۷ ساله فقط دو خواهر ماند

در جنایت تروریستی که ۱۳دی‌ماه در محدوده گلزار شهدای کرمان در روز مادر رخ داد، کودکان، دختران و مادران بسیاری در خون خود غلتیدند که سه هنرجوی هنرستان اندیشه‌نو کرمان از جمله این شهیدان هستند.

شهیده عارفه سلمانی پور که قبلاً پدر خود را ازدست‌داده و یتیم شده بود، درحالی‌که ۱۷ سال بیشتر نداشت، در این جنایت کوردلانه، به همراه مادرش پر کشید و دو خواهرش را تنها گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، شهیده زهرا هوشمند دانش‌آموز دیگر این مدرسه است که در پایه دوازدهم و در رشته کامپیوتر درس می‌خواند و قرار بود امسال از دبیرستان فارغ‌التحصیل شود که دست جنایت و ترور، او را از خانواده‌اش گرفت و آنها را داغدار کرد.

فاطمه نظری دانش‌آموز دیگر پایه دوازدهم رشته کامپیوتر بود که او نیز به همراه مادرش در انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ماه در کرمان به شهادت رسید.

خواهر فاطمه نیز جزء مجروحان حادثه بوده و تحمل دوری عزیزانش را نداشت و به آنها پیوست.

هر چه از جنایت عظیم تروریستی کرمان بگوییم، کم است. مادرانی بدون فرزند و فرزندان زیادی بی‌پدرومادر شدند.

در این جنایت تروریستی کرمان ده‌ها زن و کودک از جمله ۲۴ دانش‌آموز را به خاک و خون کشیدند.

مراسم گرامیداشت این سه دانش‌آموز هنرستان اندیشه‌نو با حضور معاون وزیر و مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت آموزش‌وپرورش، نماینده ولی‌فقیه و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان امروز ۱۶ دی‌ماه برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان در این مراسم با تسلیت به بازماندگان حادثه و ضمن محکوم‌کردن این جنایت تروریستی اظهار کرد: شهیدان جز معدود انسان‌هایی هستند که در زمان پر کشیدن در پیشگاه خدا و مردم عزیز هستند که این وضع برای همه پیش نمی‌آید. همه مردم در ماتم این عزیزان سوختند.

او با اشاره به اینکه روح شهید حاج‌قاسم سلیمانی دنیا را تسخیر کرده، افزود: شهید سلیمانی وقتی خبردار شد زن و بچه ایزدی‌های غیرمسلمان گرفتار شده‌اند، به‌سرعت خود را رساند و زمانی که به او گفتند اینها مسلمان نیستند، گفت انسان هستند و باید به وظیفه خود عمل کنیم.

امام‌جمعه کرمان بیان کرد: حاج‌قاسم گفته بود دعا کنید زودتر از این دنیا بروم؛ زیرا وقتی اشک مادران، دختران و کودکان مظلوم را می‌بینم، خواب بر من حرام می‌شود و گریه می‌کنم چرا نمی‌توانم برایشان کاری بکنم.

همچنین نجفی معاون ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش در این مراسم گفت: هدف از خلقت، بندگی خدا و حرکت در مسیر مستقیم و حق و ایستادن مقابل طاغوت است.

او افزود: هر کس در این مسیر خونش ریخته شود، کسی است که وجودش آنقدر ارزشمند بوده که خداوند انتخابش کرده که نامش کنار امام حسین علیه‌السلام قرار بگیرد.

نجفی خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: باید بعدازاین بیشتر مطالعه کنید تا بدانید دشمن چرا این اتفاق را در کنار مرقد شهید حاج‌قاسم سلیمانی رقم زد؟ و نباید اجازه دهید خون دوستانتان پایمال شود.

او با تأکید بر اینکه باید پشت‌صحنه این ماجرا را ببینیم، افزود: این عزیزان متعلق به همه ملت ایران هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113499
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.