نژادزمانی مدیرعامل سال‌های دور باشگاه مس‌کرمان دربارهٔ تشکیل کمیته ورزش مس در گفتگو با «کرمان نو»:


به‌شرط اینکه افراد کنترل‌گر نباشند، می‌شود به کمیته ورزش مس امیدوار بود

مدیرعامل سال‌های دور مس‌کرمان دربارهٔ تشکیل کمیته ورزش مس معتقد است: «اگر در این کمیته در راه درست و سالم قدم بردارند و مجدد کانال کنترلی ایجاد نشود و اعضا اشراف کافی داشته باشند، می‌شود به این کمیته امید داشت.»

به گزارش کرمان‌نو، این روزها وضعیت باشگاه‌های مس مناسب نیست. مشکلات عدیده مالی که مدت‌هاست این باشگاه‌ها را دربرگرفته و برعملکرد فنی و مدیریتی آن‌ها نیز تأثیر گذاشته است.

اما حالا شرکت صنایع مس ایران با تشکیل کمیته راهبردی ورزش مس در نظر دارد به وضعیت این باشگاه‌ها سروسامان دهد اتفاقی که باید دید آیا رقم می‌خورد یا خیر. در «کرمان نو» درمورد تشکیل این کمیته با فتح‌الله نژادزمانی مدیرعامل سال‌های دور باشگاه مس‌کرمان به گفتگو پرداختیم که در ادامه می‌توانید این گفتگو را بخوانید:


مدیرعامل سال‌های دور باشگاه مس‌کرمان دربارهٔ کمیته راهبردی ورزش شرکت مس گفت: «اعتقاد من این است که اگر در خود کمیته اعضا قوی باشند و اشراف کافی بر باشگاه‌ها و مسائل مربوط به آن داشته باشند و بعد از آن هم ارزیابی اتفاق بیفتد وجود این کمیته بسیار می‌تواند حرکت مفید و پیشرویی باشد.»

نژادزمانی ادامه داد: «در شرکت مس باید بدانند باتوجه‌به اینکه از منابع خدادادی این استان استفاده می‌شود مردم کرمان حقی را بر شرکت مس دارند که بخشی از این حق هم از طریق خدمات اجتماعی و همین ورزش ادا می‌شود.»

او افزود: «حتی چقدر خوب است که شرکت مس و سایر صنایعی که در استان کرمان هستند حق‌وحقوق فرهنگی و ورزشی مردم استان را در نظر بگیرند و به‌صورت عادلانه و عاقلانه توزیع شود.»

نژادزمانی با بیان اینکه این کمیته‌ها خودشان نیز به کمیته‌های تخصصی‌تر نیاز دارند گفت: «به‌نظر من حتی اعضای این کمیته نیز در صورت نیاز می‌تواند در بخش‌های مختلف تشکیل کمیته‌های تخصصی بدهند تا اقدامات خود را در قالب‌های خودش انجام دهند.»

مدیرکل اسبق ورزش و جوانان استان کرمان معتقد است: «این کمیته باید راهبردهایش به شکلی باشد که ورزش را در کل شرکت مس توزیع کند تا کارایی بهتری داشته باشد. نیازی نیست که ما ۳ تیم در یک‌زمان در لیگ برتر داشته باشیم. اینکه ما همزمان چندین تیم فوتبال داشته باشیم؛ اما در رشته‌های ورزشی دیگر فقیر و آسیب‌پذیر باشیم. نباید تنها به یک رشته ورزشی توجه کنیم؛ زیرا این ظلم به سایر رشته‌هاست.»

او ادامه داد: «اینکه یک رشته‌ای را کار کنیم و رقابت‌های ناصحیحی را در آن رشته به وجود بیاوریم درصورتی‌که اعتبارات مالی از یک جا تأمین می‌شود؛ اما در انجام رقابت‌ها شاید رفتارهای نادرستی را نسبت به‌هم داشته باشند.»

نژادزمانی درمورد اعضای این کمیته نیز گفت: «اعضای این کمیته افرادی هستند که می‌توانند کارهای خوبی را رقم بزنند دیگران نیز باید کمک بدهند تا اتفاقات خوبی بیفتد.»

نژادزمانی در پاسخ به این سؤال که باتوجه‌به اینکه افراد این کمیته ورزشی نیستند و بیشتر به‌نظر می‌رسد شرکت مس توجه به مسائل مالی و برنامه‌ریزی بودجه‌ای را مدنظر قرار داده چقدر در انجام کارها تأثیرگذار است گفت: «نظارت کافی است؛ اما هر کسی در هر پست و مقامی باید قدرت ادراکش کافی باشد، هر کسی در جایگاه خودش باید سعی کند متخصص باشد و بهترین تصمیم بگیرند. مهم‌ترین موضوع این است که آقایان وضعیت شرکت مس را درک کنند و شرایط را ببینند و با پذیرش واقعیت‌ها تصمیم بگیرند و عمل کنند. هرجا هم لازم است از آدم‌های متخصص حتی موقت کمک بگیرند.»

او ادامه داد: «این کمیته باید بر استان، ورزش استان و شرایط اجتماعی استان اشراف داشته باشد تا متناسب با آن‌ها عمل کنند.»

مدیرعامل اسبق مس در پاسخ به این سؤال که چقدر به این کمیته خوش‌بین هستید گفت: «به این کمیته خوش‌بین هستم؛ اما به‌شرط اینکه این کمیته در راه درست و سالم قدم بردارند دوباره کانال کنترلی ایجاد نشود، کانال نظارتی ایجاد شود ارزیابی و نظارت اتفاق بیفتد. در مقابل تصمیم‌گیری‌هایشان پاسخگو باشند و به اطلاع مردم برسانند. تداوم داشته باشد و بر اساس واقعیت‌ها باشد و مطمئناً اگر اینطوری عمل کنند حتماً این شرایط را سروسامان می‌دهند.»

او ادامه داد: «حتماً باید بر مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره نظارت داشته باشند، حتماً باید بر مسائل ریالی نظارت داشته باشند و ارزیابی کنند و مدیران را نیز وادار به پاسخگویی کنند.»

نژادزمانی در پایان درمورد مس‌کرمان گفت: «هر زمان که مس‌کرمان در لیگ برتر بوده تاثیرات مثبت زیادی بر فوتبال استان و ورزش استان داشته است و رونق می‌گیرد؛ اما زمانی که این تیم افت می‌کند تأثیرات منفی آن تا مدت‌ها وجود دارد. باید به مسائل باشگاه رسیدگی و هر کسی در جای خودش کار کند.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113488
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.