انهدام باند سارقین احشام در شمال استان کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان انار از متلاشی شدن باند سارقان احشام خبر داد.

به گزارش کرمان نو، سرهنگ خلیلی نژاد در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد احشام در شهرستان انار و ایجاد جو نا امنی و نارضایتی بین مردم، دستگیری سارقین به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: علی رغم اینکه سارقان ماهرانه و بدون برجای گذاشتن هیچ‌گونه ردی از خود پس از سرقت احشام آنها را در سایر شهرستان ها و یا ضمن قاچاق به حاشیه خلیج فارس منتقل می کردند، خوشبختانه با تلاش همکاران پلیس آگاهی شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی، فنی، پلیسی و تلاش چندین ماهه، سارقان را در یکی از شهرستان های استان شناسایی و در یک عملیات ضربتی سرکرده این باند که غیر بومی و از شهرستان های شمال استان سرقت های متعددی نموده بود را دستگیر کنند.

خلیلی نژاد بیان کرد: در تحقیقات فنی پلیس، متهمین دستگیر شده در اظهارات خود به سرقت بیش از ۲۱۰ راس احشام به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال از دامداری های شهرستان انار اعتراف کردند.

وی گفت: در بازرسی به عمل آمده از مخفیگاه آنان تعداد قابل توجهی احشام مسروقه کشف و ضبط و پس از شناسایی به مالباختگان بازگشت داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان انار افزود: تحقیقات پلیس در خصوص دستگیری سایر همدستان سارق و سایر سرقتها در شهرستان انار و سایر شهرهای شمالی استان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه سرقت از اماکن با ضریب امنیتی پایین صورت پذیرفته است، به دامداران توصیه کرد: نسبت به مقاوم‌سازی و حفاظت فیزیکی واستفاده از تجهیزات ضدسرقت در محل نگهداری دام‌ها اقدام کنند تا شاهد این گونه سرقت‌ها نباشیم.

خلیلی نژاد با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و روانه زندان شدند، بیان کرد: مخلان نظم و امنیت بدانند فرزندان ملت در نیروی انتظامی از عزمی راسخ در برخورد با آنان برخوردارند و اجازه هنجارشکنی را به هیچ کس نخواهند داد.

وی در پایان از مالباختگان درخواست کرد جهت پیگیری و انجام شکایات مربوطه به پلیس آگاهی شهرستان انار مراجعه نمایند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68945
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.