انهدام باند سارقین سیم و شبکه هوایی در استان کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان انار از انهدام باند سارقین سیم و شبکه هوایی و دستگیری سرکردگان اصلی سرقت در استان کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو، سرهنگ خلیلی نژاد امروز 15 اردیبهشت ماه درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد سیم و شبکه هوایی برق در شهرستان انار و ایجاد جو نا امنی و نارضایتی بین مردم، دستگیری سارقین به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش چند ماه پلیس آگاهی شهرستان و انجام اقدامات اطلاعاتی، فنی و پلیسی، سارقان شناسایی و در یک عملیات ضربتی اعضای این باند که از شهرستان های استان سرقت های متعددی داشتند، دستگیر کردند.

خلیلی نژاد ادامه داد: در تحقیقات فنی پلیس متهمین دستگیر شده در اظهارات خود به سرقت بیش از ۴۰۰۰ متر سیم و شبکه هوایی برق به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال از سطح استان اعتراف کردند که بنا به نظر کارشناسان مربوطه خسارات وارده به شبکه هوایی برق بیش از پانزده میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان انار گفت: در بازرسی به عمل آمده از مخفیگاه آنان تعداد قابل توجهی سیم و کابل برق کشف و ضبط و پس از شناسایی تحویل اداره برق شد.

وی بیان کرد: تحقیقات پلیس درخصوص دستگیری سایر همدستان احتمالی و نیز سایر سرقتها در شهرستان انارو دیگر شهرهای استان ادامه دارد.

خلیلی نژاد با اشاره به اینکه سرقت از شبکه هوایی برق صورت پذیرفته به مردم توصیه کرد: در صورت مشاهده وجود هرگونه خودرو و یا افراد مشکوک اطراف خطوط برق و هرگونه قطعی برق شبانه موضوع را سریعا با پلیس ۱۱۰ و یا اداره برق مطرح نمایند تا دیگرشاهد این گونه سرقت‌ها نباشیم.

وی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و روانه زندان شدند، خاطرنشان کرد: مخلان نظم و امنیت بدانند فرزندان ملت در نیروی انتظامی از عزمی راسخ در برخورد با آنان برخوردارند و اجازه هنجارشکنی را به هیچ کس نخواهند داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69952
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.