طی ۲۴ ساعت گذشته تصادف، جان ۵ نفر را در کرمان گرفت؛


 تاکنون ۴۹ نفر در تصادفات نوروزی در محورهای استان جان باختند

 صابری رئیس اورژانس کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، پنج نفر در استان کرمان بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند. متأسفانه ۴۹ نفر در تصادفات نوروزی در محورهای استان کرمان جان باختند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی بوده است.

به گزارش کرمان‌نو، سیّد محمد صابری رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به بیان گزارش آماری دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان در طرح سلامت نوروزی از ساعت ۷:۳۰ دقیقه ۴ فروردین تا ساعت ۷:۳۰ دقیقه ۵ فروردین ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: طی این مدت، ۵ نفر بر اثر تصادف و ۲۵ نفر بر اثر عوامل دیگر، جان خود را ازدست‌داده‌اند.

 رئیس اورژانس کرمان به انتقال ۱۱۱ مصدوم تصادفی و ۱۸۵ بیمار غیرتصادفی با اورژانس به مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: ۴۹ مصدوم تصادفی و ۲۲۷ بیمار غیرتصادفی در محل درمان شدند.

او با اعلام اینکه ۵۲ مورد بازدید از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی صورت‌گرفته است، تصریح کرد: طی این مدت، هزار و ۵۲۱ مورد بازدید بهداشتی از اماکن انجام و به دنبال آن، ۹۶۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد جمع‌آوری و یک مرکز و مکان متخلف تعطیل شده است.

 صابری با اشاره به ۹۰ مورد بازدید حوزه غذا و دارو بیان داشت: طی ۴ تا ۵ فروردین ۱۴۰۳، یک مورد احیای موفق صورت‌گرفته است.

 او تعداد موالید را طی این بازه زمانی ۱۴۳ مورد اعلام کرد و افزود: در این مدت، ۴۳ اعزام بین بیمارستانی، ۱۳۶ عمل جراحی اورژانسی و ۹۳ عمل جراحی غیراورژانسی انجام شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116525
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.