حفر چاه در قلعه‌گنج ۲ کشته داشت/تلاش نافرجام کارگر ایرانی برای نجات یک افغان

منابع محلی در قلعه‌گنج کرمان با اعلام جان‌باختن ۲ تن در بخش چاه‌خداداد این شهرستان حین حفر چاه کشاورزی به علت گازگرفتگی توضیح دادند که تلاش یک کارگر ایرانی برای نجات فرد افغان نتیجه بخش نبوده و هر دو در این حادثه کشته شدند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمدجعفر جهانگیری معاون فرماندار و جانشین ستاد بحران شهرستان قلعه گنج محل وقوع این حادثه را روستای چاه هیشورکی اعلام کرد، گفت: این حادثه عصر دیروز رخ داده است.

جزییات حادثه

وی اظهارداشت: این کارگران در یک چاه کشاورزی جدید مشغول عملیات حفر بودند که ناگهان پس از جداشدن شلنگ دستگاه کمپرسور چاه کن و انتقال دود و گاز به چاه، یک کارگر افغان در عمق ۵۰ متری بیهوش و در انتهای چاه محبوس می شود.

به گفته جهانگیری نفر دوم نیز که یک کارگر ایرانی میانسال بوده برای نجات کارگر افغان به داخل چاه می رود که وی نیز دچار گازگرفتگی، در عمق چاه محبوس می شود و به علت خفگی جان خود را از دست می دهد.

وی ادامه داد: به محض اطلاع، نیروهای عملیاتی هلال احمر قلعه‌گنج و آتش‌نشانی از شهرستان مجاور (کهنوج) با کمک مردم روستا بسرعت در محل حادثه حضور یافتند و با استفاده از تجهیزات مخصوص نجات، خود را به انتهای چاه رساندند و با تلاش فراوان ۲ کارگر ۵۵ ساله ایرانی و ۲۵ ساله افغان که کاملا بیهوش بودند را به خارج از چاه انتقال دادند.

معاون فرمانداری قلعه گنج اضافه کرد: آتش نشانان این افراد را تحویل امدادگران اورژانس ۱۱۵ دادند که متاسفانه پس از معاینات پزشکی مشخص شد در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داده‌اند.

بخش چاه دادخدا در فاصله ۴۵ کیلومتری مرکز شهرستان قلعه گنج و در بیش از ۴۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89983
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.