سیلاب ۱۳۱ میلیارد تومان به راه‌های شمال کرمان خسارت وارد کرد

رییس اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: براساس برآورد اولیه، سیل، طوفان، برف و باران اخیر ۱۳۱ میلیارد تومان به راه‌ها، ابنیه فنی و ماشین آلات راهداری شمال این استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، رییس اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: براساس برآورد اولیه، سیل، طوفان، برف و باران اخیر ۱۳۱ میلیارد تومان به راه‌ها، ابنیه فنی و ماشین آلات راهداری شمال این استان خسارت وارد کرده است.

محسن کاظمی افزود: سیلاب اخیر طی سال های گذشته یکی از سنگین ترین سیلاب ها گزارش شده اما با تلاش راهداران اکنون تمام محورهای ارتباطی اصلی استان کرمان بازگشایی شده است.

وی اظهار داشت: چندین سال است سیل و طوفان را در استان کرمان داریم اما حتی یک ریال اعتبار جدید به دلیل وارد شدن این حوادث و بلایای طبیعی به این استان اختصاص نیافته و در سیل اخیر نیز با اعتبارات جاری مسیرها را باز نگه داشته است.

رییس اداره نگهداری راه ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمان گفت: ماشین آلات راهداری این استان فرسوده و امکانات موجود مربوط به چندین سال گذشته هستند و همین امر کار را برای ما دشوار کرده است.

وی تاکید کرد: مشکل اصلی ما برای جبران خسارت های حوادث و سیلاب های اخیر نداشتن اعتبارات است.

ضرورت همکاری مردم با راهداران

کاظمی اضافه کرد: پل هشت دهنه ۶ متری وکیل آباد واقع در محور ریگان – ایرانشهر به طول ۵۰ متر در پایان سیل اخیر فروریخت، محور را بازگشایی موقت کردیم و تردد خودروها با وجود اعلام مسدودی در سامانه مدیریت راهای کشوری، در همان روزهای آغازین به این مسیر آمدند و بسیاری از کامیون و اتوبوس ها پشت پل متوقف شدند.

وی افزود: شب نخست قسمتی از پل تخریب شده بود اما خودروها از نیمه تخریب نشده پل، عبور می کردند و خوشبختانه با وجود خطرپذیری مشکلی پیش نیامد و ترافیک تخلیه شد و بازهم مردم به اخبار و هشدار های ما گوش نکردند و ترافیکی بزرگ پشت پل تخریب شده باقی مانده بود و مخل کار راهداران شد.

رییس اداره نگهداری راهها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان ادامه داد: در زمانی که آب جریان داشت، ازدحام خودروهای عبوری فعالیت ماشین آلات راهداری را مختل می کرد، شرایط جوی نامساعد، سرما و طوفان شن و برودت هوا و طغیان رودخانه را داشتیم، پس آب را از بالادست منحرف و به دیگر پل ها منتقل کردیم که در نهایت سیل فروکش کرد تا ماشین آلات راهداری کار خود را دنبال کنند.

وی یادآور شد: مسیری انحرافی ضمن اندیشیدن تمهیدات لازم در کنار پل احداث کردیم اما باز هم به علت ازدحام خودروها کار نیمه تمام ماند، لوله گذاری کردیم و با احداث ۲ لاین انحرافی در بالادست و پایین دست عبور ترافیک را برقرار کردیم و اکنون نیز مسیر برقرار است.

کاظمی افزود: اما شاید بارندگی های بعدی داشته باشیم و نتوانیم جلوی آب را بگیریم، پس مجبوریم پل موقتی در آنجا احداث کنیم که تصمیمات آن اتخاذ شده و با مجوزهای استانداری مراحل برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار پیگیری می شود.

وی عنوان کرد: تامین اعتبار و مجوزهای لازم در ستاد ایمنی راه های استان کرمان در حال دریافت است و پیمانکار باید به سرعت انتخاب شود.

رییس اداره نگهداری راهها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان ابراز داشت: پل محور ریگان ایرانشهر دارای هشت دهنه بزرگ است لذا به علت طولانی شدن فرایند احداث پل، در حال احداث جاده انحرافی ایمن نیز هستیم که ظرف یک هفته آینده ساخته می شود.

بازگشایی موقت محور ریگان – ایرانشهر استانداردهای لازم را ندارد

وی گفت: مسیر انحرافی فعلی توانایی حمل و نقل این حجم ترافیک و بار سنگین را نخواهد داشت و این مسیر انحرافی برای موارد اضطراری و عبور خودروهای سبک احداث شده زیرا یک کامیون با بار سنگین قصد تردد از این مسیر را داشت که در آن گیر کرد و موجب ترافیک شد، در مقطعی مسیر باز بود اما دیگر خودروها نمی توانستند، تردد کنند.

کاظمی تاکید کرد: خوشبختانه بدون تلفات این مساله حل شده و اکنون ترافیک به صورت روان برقرار است اما به صورت موقت، و از نظر راهداری این جاده استانداردهای لازم را ندارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84105
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.