عدم همکاری بخشداری نوق رفسنجان دلیل ایجادنشدن پایگاه امداد و نجات جاده‌ای

رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌نو با تاکید بر اینکه پایگاه‌هایی که از سوی این نهاد در مسیر جاده‌‌های استان برپا می‌شوند باید در ابتدا بر اساس تعداد تصادف، حادثه‌خیز بودن و اینکه آیا آن مسیر جزو جاده اصلی هست، کارشناسی و پس از آن ایجاد شوند، اظهار کرد: در استان کرمان بسیاری از جاده‌ها هستند که به‌رغم زیاد بودن حوادث‌شان هنوز یک پایگاه امداد و نجات ندارند.

فلاح با اشاره به اینکه ایجاد یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای اعتبار مالی بالایی را می‌‌طلبد، افزود: در حال حاضر بسیاری از پایگاه‌های نجات و امداد استان از محل اعتبارات خیرین و خود مردم ساخته می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه در حوزه ایجاد یک پایگاه امداد جاده‌ای فقط صرفاً ساخت آن مد نظر نیست، تصریح کرد: هزینه هر پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ماهانه 200 میلیون برای هلال احمر هزینه دارد.

فلاح در ادامه به برنامه‌ریزی در خصوص ایجاد پایگاه امداد و نجات در جاده نوق رفسنجان اشاره کرد و افزود: به‌رغم برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای ایجاد پایگاه در دوراهی نوق-رفسنجان، نوق-انار و نوق-بافق (در مسیر سه‌راهی جوادیه-فلاح) متاسفانه با عدم تمایل و همکاری بخشداری و مسوولان نوق مواجه شدیم.

فلاح یکی از اهداف جمعیت هلال احمر استان کرمان را ایجاد و توسعه پایگاه‌‌های امداد و نجات دانست و افزود: هم‌اکنون 30 پایگاه در کل استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 23 پایگاه به صورت ثابت و 7 پایگاه دیگر به صورت موقت هستند که در فصول مختلف سال بنا به شرایطی همچون فصل زمستان و ایام نوروز و دیگر رخدادهای دایر و مشغول به ارائه خدمت می‌شوند.

به گزارش کرمان‌نو چندی قبل ابراهیم بابایی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رفسنجان در حاشیه راه‌اندازی کمپین ۶۰۳۰ در ورودی جاده رفسنجان به سرچشمه اعلام کرد با وجود آنکه جاده نوق دومین جاده پرخطر استان کرمان است اما همچنان نیازمند پایگاه امداد و نجات جاده‌ای است. او با اشاره به اینکه تنها در مسیر کشکوئیه به رفسنجان پایگاه امدادرسانی امداد و نجات برپاست و در دیگر مسیرهای جاده‌ای استان دچار کمبود پایگاه هستیم، تاکید کرد: در محور نوق به رفسنجان آمار تصادفات زیاد است که اگر یک پایگاه امداد و نجات در آنجا ایجاد شود کمک به کاهش آمار تصادفات خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24387
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.