پرتاب سنگ به سمت بالگرد اورژانس هوایی جیرفت

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به دلیل پرتاب سنگ به سمت بالگرد اورژانس خواستار پیگیری قضایی حادثه شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ بالگرد اورژانس هوایی به مأموریت امداد رسانی به مصدومان یک فقره تصادف اعزام می‌شود که ۹ مصدوم و ۲ فوتی داشته که به دلیل شدت برخورد ۲ تن از مجروحان این حادثه در دم فوت می‌کنند.

پس از تریاژ دسته بندی مصدومان و ارزیابی کارشناسان فوریت‌های پزشکی مصدومان و کشته‌های حادثه مشخص می‌شود اما در فضای احساسی شکل گرفته برخی از افراد حاضر در محل حادثه اصرار بر انتقال فرد کشته شده توسط بالگرد اورژانس هوایی را داشتند. که به صورت خود جوش فرد فوت شده را در اقدامی خطرناک به سمت بالگرد منتقل می‌کنند و در پایان فردی به سمت بالگرد سنگ پرتاب می‌کند.

مشابه این اتفاق در خوزستان اتفاق افتاده که فرد خاطی به ۱۸ ماه حبس و تبعید از محل زندگی محکوم شده و برای شکستن یک شیشه از بالگرد خسارت میلیاردی به اورژانس وارد می‌شود.

اورژانس جیرفت اتفاق پیش آمده را از طریق دایره حقوقی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری خواهد کرد و از دادستان محترم کهنوج و مراجع قضائی خواهان پیگیری ماجرا و برخورد با افراد خاطی ست تا از پیش آمدن چنین حوادثی در آینده پیشگیری شود.

قابل ذکر است که در صورت برخورد سنگ با ملخ امکان سقوط بالگرد و به خطر افتادن جان خدمه پرواز، تیم پزشکی و سایر افراد حاضر در صحنه وجود داشته و تبعات این حادثه جبران ناپذیر می‌باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85855
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.