کشفیات قاچاق کالا در استان کرمان بیش از ۱۶۰ درصد افزایش یافت

‌‌رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان گفت: کشفیات قاچاق کالا در استان بیش از ۱۶۰ درصد و انهدام باندهای قاچاق کالا ۹۰۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی ‌با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی در فرماندهی انتظامی کل کشور و فرماندهی انتظامی استان کرمان با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است، اظهار داشت: اساس کار ما مرتبط با جرائم اقتصادی از جمله احتکار، اخلال در نظام اقتصادی و قاچاق کالا است.

وی با اشاره به اینکه تولید زیربنای اقتصادی یک کشور بوده و قاچاق کالا ضربه مهلک به تولید و تولیدکنندگان کشور است، گفت: در سال گذشته تعداد زیادی باند قاچاق کالای سازمان یافته در استان کرمان شناسایی و منهدم شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال بیش از 160 درصد کشفیات قاچاق کالا در استان کرمان افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: در انهدام باندهای قاچاق کالا در استان کرمان 900 درصد افزایش داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه پرونده‌های قاچاق کالا با ارزش ریالی بالا 200 درصد رشد داشته‌ایم، افزود: در سال جاری در زمینه قاچاق کالا در اصناف استان ورود کردیم و پرونده‌های زیادی در این حوزه کشف شده است.

میرحبیبی با بیان اینکه واردات لوازم خانگی، پوشاک و مواد غذایی به کشور نداریم و هر چه در بازار وجود دارد، به‌صورت قاچاق وارد شده است، ادامه داد: همه اصناف می‌دانند این کالاها قاچاق وارد شده و از این به بعد در سطح عرضه و در بازار هم با آن برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت بسیاری از کالاهای تولید داخل از جمله پوشاک و کیف و کفش افزایش پیدا کرده و عرضه کالای قاچاق در اصناف هیچ توجیهی ندارد، بیان کرد: متاسفانه در بسیاری موارد می‌بینیم که البسه مستعمل خارجی در اصناف عرضه می‌شود که مشکلات بهداشتی هم دارد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان با بیان اینکه خرید کالای ایرانی تنها راه کمک به تولید کشور است، گفت: خرید کالای ایرانی هم رونق اقتصادی به همراه دارد و هم به اشتغال و تولید کشور کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خرید تولیدات داخلی از خروج ارز کشور نیز جلوگیری می‌کند، ادامه داد: در این راستا انتظار داریم اصناف استان کرمان هم با عرضه تولیدات داخلی در راستای حمایت از کالای ایرانی همکاری کنند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90970
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.