افتتاح انجمن قصه گویی در استان کرمان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از افتتاح انجمن قصه گویی پس از ۲۲ سال برگزاری جشنواره قصه گویی در استان کرمان خبر داد.

محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: انجمن قصه گویی در استان کرمان پس از ۲۲ سال برگزاری جشنواره قصه گویی با هدف بومی شدن این جشنواره و استفاده از ظرفیت‌های موجود در هر منطقه صبح امروز افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او افزود: این انجمن دارای ۸ عضو اصلی است که قصه گویان برتر کشوری، منطقه‌ای و استانی عضو آن هستند و هدف آن برنامه ریزی دقیق علمی و اجرایی در حوزه ترویج، آموزش کشف استعداد‌ها و ایجاد بستر مناسب برای ساماندهی، توسعه آموزش، ترویج فعالیت‌ها و برنامه‌های قصه گویی در استان وایجاد روابط پویا با سایر استان هاست.

جشنواره قصه گویی در بخش صحنه‌ای در استان برگزار می‌شود

روحی به برگزاری جشنواره قصه گویی در استان اشاره کرد و گفت: ۹ و ۱۰ مهر ماه امسال جشنواره قصه گویی دربخش صحنه‌ای در استان برگزار می‌شود که متقاضیان می‌تواند آثار خود را تا ۱۷ شهریور به دبیرخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در ادامه به برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه در کرمان اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت قصه گویی کارگاه آموزشی ۲ روزه با حضور علی خان جانی عضو شورای سیاست گذاری انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور برای ۶۲ مربی کانون برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه افزایش توانمندی فراگیران در انجام وظایف کاری و ارتقا مهارت قصه گویی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است، گفت: فراگیران باید در پایان این دوره با تفاوت قصه ساده و هنرمندانه، شرط استفاده از ابزار در قصه گویی، استفاده از زبان دوم در قصه گویی، مراحل پرورش یک قصه آشنا شوند.

روحی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان کرمان دارای ۴۴ مرکز است که ۳۵ مرکز ثابت، ۶ مرکز سیار، ۲ مرکز پستی ۱ مرکز مکاتبه‌ای است که مربیان این مراکز در این دوره شرکت کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=33621
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.