اهدای جوایز برندگان «نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک» در کرمان

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، در روز سه شنبه ۲۲ تیرماه، طی آیینی توسط شهردار کرمان، لوح و مدال برندگان «نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک» شهرداری کرمان به برندگان کرمانیِ این مسابقه اهدا شد.

برگزاری یک رویداد بین‌المللی، در شرایط کرونایی، کاری دشوار است

شهردار کرمان در این آیین که معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، مدیر امور بانوان شهرداری و خانواده‌های برندگان حضور داشتند، گفت: از تمام کودکانی که در این جشنواره شرکت کردند ـ چه کسانی که مقام کسب کردند و چه کسانی که مدال نیاورندـ تشکر می‌کنم و امیدوارم در دوره‌های بعدی هم در این نوع جشنواره‌ها مشارکت کنند.

سیدمهران عالم زاده افزود: امیدوارم این رویداد هرساله ادامه پیدا کند و کودکان کرمانی هم برای شهر، استان و کشور افتخارآفرینی کنند.
وی ادامه داد: برگزاری یک رویداد بین‌المللی، به‌خصوص در شرایط کرونایی، کاری دشوار است؛ بنابراین، از همکاران خودم که در برگزاری این رویداد تلاش کردند، سپاسگزارم.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز در این آیین گفت: همه ما در شهر و استان کرمان و کشور ایران، به شما کودکان موفق و پُرتلاش افتخار می‌کنیم و از والدینی هم که در این راه به کودکان خود کمک می‌کنند تا استعدادهای آن‌ها بارور شود، تشکر می‌کنیم.

۳۸ کشور در این رویداد شرکت کردند

محمد جهانشاهی افزود: این یاری و هدایت والدین به کودکان بسیار پسندیده و مهم است؛ چراکه هم تجربه و هم اندوخته‌ای برای خود کودکان به‌وجود می‌آورد و هم برای شهر، شهروندانی آگاه، موفق، اهل فکر و حفظ میراث فرهنگی و تاریخی در آینده تربیت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه رویداد جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان، از حاشیۀ شهر کرمان تا کشورهای دوردست و شهرها و روستاهایش را دربرگرفت، گفت: ۳۸ کشور در این رویداد شرکت کردند که برای سال اول برگزاری، خوب بود.

وی ادامه داد: در کشورهایی مانند ژاپن و یا کشورهای اروپایی این رویدادها هر سال برگزار می‌شود؛ ما نیز در کرمان این راه را شروع کردیم که امیدواریم هر سال ادامه پیدا کند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: این کودکان در تاریخ شهر کرمان و این جشنواره، به‌عنوان اولین برندگان خواهند ماند.

سعی کردیم لوح و جوایز، برگرفته از فرهنگ شهر کرمان باشد

جهانشاهی با بیان اینکه سعی کردیم لوح و جوایز در نظر گرفته شده برای این جشنواره، برگرفته از فرهنگ شهر کرمان و تلفیقی از صنایع دستی، هنر و آرزوی کرمانی‌ها نسبت به محیط پیرامون خود باشند، گفت: لوح تقدیر و جوایز برندگان خارج از کشور نیز به‌زودی بعد از چاپ مجله این جشنواره اهدا خواهد شد؛ ضمن اینکه آثار برگزیده و منتخب این جشنواره در سطح شهر، در تابلوهای شهری و نیز در نمایشگاهی به همین مناسبت به‌زودی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی افزود: هرچند ممکن است این جشنواره در اولین دوره برگزاری اشکالات و کمبودهایی داشته باشد، اما شروع شروع خوبی بود.
معاون شهردار کرمان ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این جشنواره به‌صورت سالانه، به یک برند برای شهرداری تبدیل شود.
لازم به ذکر است؛ در این آیین توسط شهردار کرمان به «طاها صفا» برندۀ مدال طلای ۵ تا ۸ سال این جشنواره، «دیبا عرب‌پور» مدال طلای بخش داوری کودک ۱۲ تا ۱۵ سال، «نازنین زهرا سلجوقی‌نژاد» برنده مدال برنز داوری کودک ۹ تا ۱۱سال و «رها ودودی» مدال نقره بخش داوری کودک ۹ تا ۱۱سال که این افتخار را در بین ۳۰۰ شرکت‌کننده نهاییِ راه‌یافته به این جشنواره کسب کرده بودند، مدال و لوح اهدا شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73949
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.