برگزاری اولین جشنواره استانی صنعت چاپ در جنوب کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: اولین دوره جشنواره استانی صنعت چاپ در جنوب کرمان برگزار شد.

حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ضمن بیان، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جامعه ایران در ۵۰ سال گذشته تغییرات چشم گیری در حوزه صنعت چاپ رخ داده است.

او در بحث نقش چاپ در تولید ثروت و جذب سرمایه افزود: می‌دانید صنعت چاپ در اشاعه فرهنگ نقش بسیار مهمی دارد.

اسحاقی تصریح کرد: باتوجه به اینکه در جنوب کرمان سالانه ۵ میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌شود و باحمایت اتاق بازرگانی حدود ۲ میلیون تن از این محصولات به خارج از کشور صادر خواهد شد آیا در حوزه صنعت چاپ جنوب کرمان این ظرفیت را دارد که در بحث بسته بندی این محصولات فعالیت کند.

او افزود: به سازمان صنعت و معدن و تجارت پیشنهاد دادیم اتحادیه چاپخانه داران راه اندازی شود و امیدواریم که این اتفاق رخ دهد.

اسحاقی گفت: اگر روی این حوزه سرمایه گذاری کنیم در جذب سرمایه بسیار مهم است بحث چاپ از بحث‌های اصلی حوزه فرهنگ و هنر است صنعت چاپ اشتغال زا، پر رونق است.

او افزود: صنعت چاپ جز سه صنعت برتر دنیاست در کشور ما صد هزار نفر اشتغالزایی انجام شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طرحی به مجلس فرستاده شده است که صنعت چاپ زیر نظر سازمان صمت برود.

او افزود: وزارت ارشاد متولی چاپخانه‌ها ست و بودجه‌های فرهنگی را تامین می‌کند، اما بودجه‌های زیرساختی از عهده وزارت فرهنگ و ارشاد وزارت ارشاد ارشاد خارج است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: صنعت چاپ باعث گسترش اطلاعات، تحول ادبی و پیشرفت و تکنولوژی می‌شود.

سید حسین طیبی معاون فرهنگی اداره کل ارشاد گفت با اشاره به حدیث ارزشمند از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم گفت: علم و دانش را با نوشتن و چاپ در اختیار و سیطره خود قرار دهید، این کلام پیامبر (ص) نشان دهنده ارزش والای صنعت چاپ است.

او افزود: صنعت چاپ توانسته، آموزش و تحقیق را که برای عده‌ای خاص بوده در اختیار عموم قرار دهد، صنعت چاپ حافظ آثار ارزشمند بوده و این آثار را به نسل‌های متعددی منتقل کرده نقش تاثیر گذار در زندگی انسان دارد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: امیدوارم درکنار هم با وحدت و همدلی باوجود همه مشکلات پیش رویم و در حوزه صنعت چاپ هرچه پررونق‌تر جلو رویم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=33402
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.