برگزاری نخستین نمایشگاه کتاب مجازی کشور در جنوب کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: اولین نمایشگاه کتاب مجازی کشور در جنوب استان کرمان از تاریخ ۲۹ آذر ماه تا ۴ دی برگزار می‌شود.

حسین اسحاقی افزود: این نمایشگاه پیش فرض برگزاری نمایشگاه کتاب تهران است و مردم می‌توانند به اپلیکیشن و آدرسی که متعاقبا اعلام می‌شود به منظور انتخاب و خرید کتاب مراجعه کنند.

او ادامه داد: افرادی که می خواهند از بُن کتاب استفاده کنند از تاریخ ۲۳ آذر ماه باید وارد سامانه شوند و پیش ثبت نام بُن کتاب را با استفاده از کد ملی خود انجام دهند تا با آغاز به کار نمایشگاه بتوانند جهت خرید کتاب از بُن استفاده کنند.

اسحاقی در خصوص دلیل انتخاب جنوب کرمان به منظور برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: در این زمینه علاوه بر درخواست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان، به دلیل قابلیت ها و ظرفیت های که در نمایشگاه های قبلی کتاب در این منطقه وجود داشته و همچنین استقبال مردم و حضور ناشران شاخص کشور در نمایشگاه، مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی در جنوب کرمان اقناع کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: در شرایطی که نمایشگاه به صورت حضوری برگزار می کردیم شاید شهروندان در شهرستان های دور نمی توانستند به منظور حضور در نمایشگاه شرکت کنند و فقط طیف خاصی از مردم حضور پیدا می کردند؛ اما با شرایط فراهم شده همه می توانند در نمایشگاه کتاب مجازی شرکت و کتاب خود را به صورت رایگان از طریق پست دریافت کنند.

وی افزود: مسئله دیگر آنکه در نمایشگاه های گذشته که به صورت حضوری برگزار می شد، بسیاری از ناشران درجه اول کشور بنا به دلایلی شرکت نمی کردند؛ اما در این نمایشگاه کتاب مجازی تقریبا تمامی ناشران شرکت می کنند و کتب خود را ارائه می دهند و این مسئله ویژگی و وجه بازری برای این نمایشگاه است که در جنوب کرمان می تواند وجه مثبتی داشته باشد.

اسحاقی با اشاره به برگزاری بخش جنبی نمایشگاه به صورت مجازی اظهار کرد: پیش بینی شده است که در ایام برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی میهمان یک شهرستان باشیم و آن شهرستان برنامه های خود را اجرا کند و همچنین اقدامات خوبی در حوزه فعالیت های قرآنی، نهج البلاغه و … در کنار برنامه های شهرستان خواهیم داشت که متعاقبا اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=59939
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.