مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان؛


سینما فرهنگ جیرفت راه‌اندازی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اعلام کرد: سینما فرهنگ جیرفت به امکانات پخش دیجیتال سینما تجهیز شد و از هفته آینده روزانه در ۲ سانس فیلم پخش می‌کند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام سید احمد حسینی روز دوشنبه اظهار کرد: پس از سال‌ها محرومیتِ شهرستان جیرفت از داشتن سالن سینمای استاندارد، باهدف ارتقای فضاهای نمایشی کشور، سالن‌های نمایش قابل‌تبدیل به فضای نمایش سینمایی با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امکانات پخش دیجیتال سینما تجهیز شد.
او ادامه داد: با همین رویکرد به همت و با پیگیری این اداره کل و همکاری سازمان امور سینمایی و مؤسسه سینما شهر، سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری شهید مداحی پور شهرستان جیرفت نیز مشمول حمایت‌های وزارت ارشاد شد که در آبان‌ماه امسال بهره‌بردار این سینما تعیین و قرارداد فعالیت منعقد شد.
حجت‌الاسلام حسینی افزود: تجهیزات لازم در این سالن نصب و راه‌اندازی شده و از هفته آینده با جذب فیلم‌های روز اکران سینماهای کشور به طور رسمی فعالیت خود را در شهرستان جیرفت آغاز می‌کند.
او با بیان اینکه سالن آمفی‌تئاتر تمامی مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های جنوب استان از جمله کهنوج، رودبار جنوب، عنبرآباد، منوجان و قلعه گنج نیز تجهیز و راه‌اندازی می‌شوند، تصریح کرد: سینماهای جنوب کرمان با تجهیزات کامل از جمله سیستم صوت، نور و پرده سینما تکمیل و آماده ارائه خدمات به مردم جنوب کرمان می‌شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: شهرستان‌های جنوبی تاکنون از وجود سینمای ثابت بی‌بهره بودند و فقط در بعضی از این شهرستان‌ها سینمای سیار به‌صورت محدود فعالیت می‌کرد.
حسینی توسعه و ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی و هنری را یکی از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم برشمرد و افزود: به همین منظور به‌زودی شاهد تجهیز و راه‌اندازی سالن‌های سینما در جنوب کرمان خواهیم بود.
او با بیان اینکه سینما در این منطقه موردتوجه ویژه مردم و علاقه‌مندان قرار دارد ادامه داد: جنوب کرمان یکی از منطقه‌های مستعد کشور در عرصه فرهنگ و هنر به‌ویژه هنر سینماست و ما شاهد درخشش آثار تولیدی هنرمندان این دیار در عرصه ملی نیز هستیم.

پیش‌ازاین و تا خرداد امسال در مجتمع فرهنگی شهید مداحی پور جیرفت به‌صورت محدود و با امکانات غیردیجیتال فیلم‌های سینمایی اکران می‌شد که آن هم در خرداد به دلیل مسئله‌ای کشوری متوقف شده بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113067
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.