ششمین نمایشگاه کتاب جنوب کرمان در جیرفت گشایش یافت

آئین افتتاحیه ششمین نمایشگاه کتاب جنوب کرمان امروز با حضور یحیی کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل برگزاری نمایشگاه‌های کشور، فرمانداران جنوب کرمان، مردم و مسئولان در حسینیه شهدای جیرفت گشایش یافت.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر امام جمعه جیرفت در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب جنوب استان کرمان اظهار ‌داشت: نمایشگاه کتاب از جهات مختلفی از جمله اهمیت به کتاب و ناشران و غیره دارای اهمیت زیادی است و باید به آن به‌عنوان یک ظرفیت فرهنگی توجه کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب می‌تواند در معرفی جنوب کرمان موثر بوده و نشان می‌دهد که جنوب کرمان تنها در بحث کشاورزی و صنعت معدن حرف اول را نمی‌زند افزود: جنوب کرمان در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز در کشور حرف اول را می‌زند و آثار نویسندگان جنوبی بیانگر این موضوع است.

امام جمعه جیرفت با اشاره به اینکه با برگزاری نمایشگاه کتاب، جنوب کرمان نشان داد که این شهرستان  فرهنگ بالایی دارد و برای کتاب اهمیت قائل می‌شود خاطر‌نشان کرد: امیدوارم بودجه فرهنگی ما همانند سایر بودجه‌ها رتبه‌بندی شود.

توصیه‌های فرهنگی رهبری در جیرفت عملی شده است

یحیی کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه توصیه‌های فرهنگی رهبری در جیرفت عملی شده است اظهار داشت: در زمان حضور رهبری در جیرفت توصیه کردند، باید به فرهنگ در این منطقه توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه از توصیه رهبری تاکنون بحث فرهنگی در این منطقه با کمک مردم به‌صورت جدی پیگیری شده است گفت: امیدواریم رهبری برجسته‌ترین نقش این منطقه را فرهنگ ما بدانند و اگر چنین شود ما به توصیه‌های رهبری گوش دادیم و عملی کردیم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر توانستیم در مسیر تکامل فرهنگی و معنوی موفق شویم پس کتاب در ما تاثیر گذاشته است افزود: امیدوارم تاثیرگذاری کتاب بر ما در زندگی فردی، سیاسی و غیره تاثیر بگذارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23156
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.