فیلم‌های جشنواره فجر در جنوب کرمان اکران می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از اکران فیلم‌های جشنواره فجر همزمان با پایتخت در این منطقه خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از اکران فیلم‌های جشنواره فجر همزمان با پایتخت در این منطقه خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حسین اسحاقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران تاریخ اکران فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر را از ۱۵ تا ۲۲ بهمن‌ماه همزمان با تهران در منطقه جنوب کرمان اعلام کرد و گفت: اقدامات و تدابیر لازم برای برگزاری باشکوه چهلمین جشنواره فیلم فجر در این منطقه صورت گرفته تا شاهد استقبال حداکثری مردم این دیار از جشنواره باشیم.

وی تصریح کرد: چهلمین جشنواره فیلم فجر در ۲ بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری «مسعود نقاش‌زاده» برگزار می شود.

وی ادامه داد: چهلمین جشنواره فیلم فجر بر اساس عدالت فرهنگی برنامه‌ریزی شده تا مردم هنردوست جنوب کرمان نیز بتوانند به طور همزمان، فیلم‌های این جشنواره را تماشا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: چهلمین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار می‌شود که سینما به دلیل فراگیری ویروس کرونا آسیب دیده لذا سازمان سینمایی تصمیم گرفته با برگزاری سراسری جشنواره در سطح استان‌های کشور، شور و شوق را بار دیگر در جامعه تقویت کند.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر مهمترین جشنواره سینمایی ایران است گفت: آشتی مردم با سینما، کمک به رشد و توسعه این هنر و اینکه همه ما باید خدمتگزار سینما باشیم را از اهداف اصلی برگزاری جشنواره فیلم فجر برشمرد.

دومین جشنواره موسیقی فجر در جنوب کرمان برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری دومین جشنواره موسیقی فجر جنوب کرمان با اجرای گروه های موسیقی از هفت شهرستان جنوبی به میزبانی جیرفت خبر داد.

حسین اسحاقی اظهار داشت: این جشنواره همزمان با چهلمین جشنواره موسیقی فجر کشور از ۲۲ تا ۲۶ بهمن ماه سال جاری در محوطه باز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی ظرفیت موسیقی جنوب کرمان را در بخش های پاپ، کلاسیک و سنتی دانست و تصریح کرد: هشت گروه موسیقی به مدت پنج شب همزمان با چهلمین جشنواره موسیقی فجر کشور در جیرفت به اجرای برنامه می پردازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار داشت: معرفی، حفظ و توجه به موسیقی سنتی و محلی و تقویت فرهنگ‌های قومی به عنوان قسمتی از فرهنگ ملی برای جلوگیری از نفوذ و تهاجم فرهنگ بیگانگان و تشویق و تاکید بر اهمیت آداب و رسوم ملی در راستای تحکیم وحدت و انسجام ملی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از هنرمندان و علاقمندان و مردم هفت شهرستان جنوبی استان کرمان برای حضور در جشنواره فیلم فجر دعوت کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84367
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.