مدیرکل فرهنگ جنوب کرمان: پیگیر دبیرخانه دائمی جشنواره شهید مداحی‌پور هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از تداوم پیگیری ها برای ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره شهید هوشنگ مداحی پور در این منطقه خبر داد و گفت: جشنواره این شهید هنرمند خوشنویس به صورت ۲ سالانه برگزار می شود که بنا داریم دبیرخانه آن دائمی شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، بهرام مسلمی مهنی روز دوشنبه در دیدار با خانواده شهید مداحی پور، این شهید را سردار فرهنگی و هنری جنوب کرمان در دوران خود اعلام کرد و اظهارداشت: جشنواره فرهنگی و هنری شهید مداحی پور بهانه ای است برای گرامیداشت یاد و خاطر وی و گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مورد علاقه این شهید بویژه در خوشنویسی که تخصص ایشان بود.

شهید مداحی ­پور سال ۱۳۳۸ در روستای کلرود جیرفت در خانواده ­ای متدین و مذهبی متولد شد؛ وی که مدت ها سابقه رزمندگی در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز داشت و به درجه جانبازی رسیده بود درحالی که مسئولیت یکی از ادارات ارشاد را در جنوب کرمان برعهده داشت در نهم مهرماه ۱۳۷۰ در این منطقه توسط اشرار مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در ادامه با بیان اینکه نهم مهرماه از پوستر جشنواره شهید مداحی پور در قالب خوشنویسی همزمان با روز شهادت وی رونمایی می شود اظهار داشت: شهید مداحی پور تنها شهید دولتمرد در جنوب کرمان است که به دست تروریست های مزدور به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه هر آنچه که ما داریم به برکت وجود شهداست گفت: خانواده شهدا برای انقلاب بیش از همه زحمت کشیده اند و همگان خصوصا دولتمردان باید قدردان آنان باشند.

مسلمی افزود: شهید مداحی پور بسیار اخلاق مدار و جهادی بود که از وی همگان به عنوان اسوه اخلاق نام می برند و این موجب افتخار و مباهات همه کارکنان ارشاد اسلامی بوده و قطعا الگویی برای همه ما خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96019
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.