مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان مدعی شد:


یک سوم اشتغال تعهد ابلاغی، محقق شد

مصباح: سهم تعاونی‌های مشکل‌دار در مسکن مهر زیر ۱۰ درصد و سهم تعاونی‌های استان در اقتصاد استان، کمتر از میانگین کشور است.

مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان می‌گوید: در حالی که مطابق قانون بایستی یک‌چهارم اقتصاد کشور مربوط به بخش تعاون باشد، این رقم در کشور بین ۵ تا ۷ درصد و کرمان حتی از متوسط کشور پایین‌تر بوده و بین ۵ تا ۶ درصد است.
به گزارش کرمان نو، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه مدعی است به دلیل صنایع خصولتی استان هر قدر تعاونی در استان کرمان تشکیل شود باز سهم تعاونی‌ها در اقتصاد استان چندان بالا نخواهد رفت.
محمدرضا مصباح،با بیان اینکه جریان هدفمندی حوزه تعاون را در افکار عمومی تخریب کرده است، گفت: اگر در حوزه مسکن حوزه تعاون ورود نمی‌کرد نه طرح مسکن مهر با ۳ میلیون مسکن و نه طرح ملی مسکن انجام می‌شد .
او مدعی است که سهم تعاونی‌های مشکل‌دار در مسکن مهر زیر ۱۰ درصد است و بالغ بر ۹۰ درصد تعاونی‌ها بدون مشکل مسکن را ساخته و تحویل دادند.
به گفته مصباح در استان مجموعا ۵هزار و ۳۷۹ شرکت تعاونی فعال وجود دارد که بالغ بر ۶۳هزار و ۷۰۱ شغل ایجاد کرده است.
او در نشست خبری با اصحاب رسانه بیشترین تعداد تعاونی را در حوزه کشاورزی اعلام کرد و گفت: سال گذشته بالغ بر ۷۲ میلیون دلار صادرات در حوزه کشاورزی انجام شده که بیشتر آن مربوط به محصول پسته است.
به گفته مصباح بیشترین تعداد تعاونی در سطح شهرستان‌ها مربوط به کرمان و بعد از آن جیرفت و بافت است.او در این نشست خبری تاکید کرد که از نیمه دوم سال گذشته تاکنون ۱۱۷تعاونی تشکیل شده است.
به گفته وی استان مکلف شده تا پایان سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند اما عملکرد استان طی ۵ ماه ابتدای سال صرفا ۲۰ هزار فرصت شغلی بوده است .
محمد مصباح، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پاسخ به سوال کرمان نو در خصوص عقب‌افتادگی اشتغال استان می‌گوید: سال گذشته نیز بیش از ۷۵ درصد اشتغال ایجاد شده در نیمه دوم سال اتفاق افتاده است.
به گفته او قریب به ۱۲ هزار فرصت شغلی امسال بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است که این سازمان نیز وعده ایجاد این اشتغال را در نیمه دوم سال داده است.

نیمی از مقرری بگیران بیکاری از معدن آسمینون

محمدرضا مصباح، مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان مدعی است که رشد ۵۷ درصدی افزایش حقوق کارگری تاثیری در تعدیل نیرو نداشته است.
مصباح در پاسخ به سوال خبرنگار کرمان نو مدعی است، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به سال قبل کاهش داشته و بالغ بر نیمی از این افراد نیز مربوط به معدن آسمینون منوجان هستند.
به گفته او تعداد افرادی که در استان بیمه بیکاری می‌کردند بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ نفر است که بیش از هزار نفرشان مربوط به معدن آسمینون منوجان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96024
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.