اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان


مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کرمان آغاز بکار کرد

مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان کرمان آغاز شد.

به گزارش کرمان‌نو و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور برخی مسئولان، قصه گویان و کودکان در محل این کانون در کرمان گشایش یافت.

سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان درباره بیست‌وچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: جشنواره امسال با شعار«قصه، صدای زندگی است» در بخش‌های رقابتی، غیررقابتی و علمی در گروه سنی نوجوانان، بزرگسالان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برگزار می‌شود.

“نجمه‌خاتون خداترس” مراحل شرکت در بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را این‌طور تشریح کرد: همه گروه‌های سنی اعلام شده می‌توانند ابتدا برای ثبت‌نام از طریق سایت جشنواره قصه‌گویی به نشانی www.kanoonfest.ir اقدام کنند و سپس فیلم قصه‌گویی‌های خود را در سایت کانون کرمان به نشانی kerman.kpf.ir/story بارگذاری کنند.

وی زمان پایش اولیه قصه‌ها از سوی دبیرخانه استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون در استان کرمان را اول تا پنجم مهرماه ۱۴۰۱ اعلام کرد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان، موضوعات بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را همچون سال‌های قبل شامل «امیدها و آرزوها»، «شادی‌ها و غم‌ها» و «ایثار و از خود گذشتگی» ذکر کرد و افزود: مرحله استانی این جشنواره نیز ۱۰ و ۱۱ مهرماه سال جاری در سالن باران اداره‌کل کانون استان کرمان برگزار خواهد شد و برگزیدگان آن به مرحله‌ منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی می‌شوند.

خداترس درباره بخش‌های قصه‌گویی ملی و بین‌المللی جشنواره قصه‌گویی بیان کرد: بخش ملی شامل قصه‌گویی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگسالان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و بخش بین‌الملل شامل اجرای قصه‌گویان حرفه‌ای ایران و کشورهای دیگر است و نیز برگزیدگان سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی جشنواره‌های پیشین، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای و قصه‌گویان علاقه‌مند از سایر کشورها، دو بخشی است که همانند گذشته برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش آیینی‌ سنتی شامل اجرای قصه‌گویی با نگاه به سنت‌ها و آیین‌های دینی و ایرانی، در یکی از شیوه‌های نقالی، پرده‌خوانی و یا شمایل‌گردانی است که نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال و بزرگسالان ۱۸ سال به بالا می‌توانند در آن شرکت کنند. در بخش «قصه‌گویی زبان اشاره» نیز قصه موردنظر با هر قالبی، به زبان اشاره‌ فارسی است و بزرگسالان ۱۸ سال به بالا می‌توانند در آن شرکت کنند.

مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کرمان آغاز بکار کرد

بخش‌های قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای و پادکست قصه‌گویی، بخش غیررقابتی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی “قصه‌گویی برگزیدگان” و بخش علمی جشنواره شامل جستار، مقاله علمی، کتاب، پایان‌نامه و رساله نیز از بخش‌های دیگر بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96545
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.