معاون استاندار کرمان:


اردوگاه لشکر ثارالله در اهواز پذیرای زائران است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: تدابیر لازم برای اسکان، استراحت و تامین غذای زائران در اردوگاه لشکر ثارالله در اهواز با دستور استاندار کرمان و همکاری سپاه ثارالله، اندیشیده شده است‌.

به گزارش کرمان‌نو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، رحمان جلالی در این‌باره افزود: در پی ازدحام زائران و کمبود امکانات در مرزهای عراق، با تصمیم ستاد مرکزی اربعین، مرزهای ششگانه به سمت عراق بسته شد.

وی با اشاره به اینکه سفرهای زمینی مردم با وسیله شخصی، اتوبوس و ریلی برای سفر به عراق در اربعین، منتفی است، ادامه داد: برای زائرانی که در پایانه‌های مرزی حضور دارند، تمهیداتی پیش‌بینی شده که جای نگرانی وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: از هم استانی‌ها درخواست داریم به هیچ عنوان به سمت مرزها حرکت نکنند، چون ظرفیت پارکینگ‌ها تکمیل شده و جایی برای حتی پارک خودروها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه به حوزه راهداری نیز ابلاغ شده و اتوبوسی از مبدا شهرها به سمت مرزها حرکت نخواهد کرد، بیان کرد: با دستور استاندار کرمان و همکاری سپاه ثارالله تدابیر لازم برای اسکان، استراحت و تامین غذای زائرانی که در مرز شلمچه و حوزه اهواز با مشکل مواجه شدند، اندیشیده شده و زائران می‌توانند به اردوگاه لشکر ثارالله در اهواز مراجعه کنند.

جلالی با اشاره به اینکه برای زائرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام و حق بیمه پرداخت کردند، نیز تدابیری دیده شده که ضرر مالی به آن‌ها وارد نشود، اظهار داشت: هیچگونه گذرنامه‌ای برای اربعین، صادر و یا تمدید نخواهد شد.

آماده نبودن زیرساخت های مناسب در خاک عراق برای انتقال زائران اربعین به شهرهای زیارتی سبب شد تا از روز جمعه گذشته ستاد اربعین با هدف حفظ سلامت زوار مرزهای ششگانه با عراق را ببندد.

بیشترین سفر زائران اربعین به کشور عراق مربوط به سال ۹۸ و نخستین سال لغو روادید میان دو کشور است که جمعیتی نزدیک به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را شامل می شد؛ اما بنابر آمار دستگاه های ذیربط تاکنون و بیش از یک هفته مانده به اربعین حسینی، حدود ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر از مرزهای مختلف وارد عراق شده اند.

بر اساس پیش بینی های حدود یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر در پشت مرزها، در مسیر حرکت به سمت مرز و با قصد حضور در مراسم اربعین حسینی را دارند که افزایش تعداد به بیش از چهار میلیون زائر را رقم خواهد زد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96540
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.