به‌زودی؛


مستند «بی‌بی جلیله» از شبکه‌های سراسری پخش می‌شود

«بی‌بی جلیله»، مستندی است با ساختار مستند داستانی که با تصویب اداره کل سیمای استان‌ها، در صداوسیمای مرکز کرمان تولید شده است.

این مستند، به بررسی زندگی «جلیله‌السادات قوامی»، مادر شهیدان «محمدعباس»، «محمدحسن» و «محمدحسین سیف‌الدینی‌راد» و مادربزرگ شهید «محسن برهانی» می‌پردازد که به همین جهت، به «ام‌البنین کرمان» شهرت یافته است.

این مستند، با نگاهی به زندگی همسر «بی‌بی»، مرحوم «حاج زین‌العابدین سیف‌الدینی‌راد» و گذشتۀ زندگی او آغاز می‌شود و در ادامه، چگونگی شهادت فرزندان او را به تصویر می‌کشد.

صبر و بردباری «بی‌بی جلیله»، در شهادت فرزندانش، در این مستند شاخص و قابل‌توجه است؛ «بی‌بی جلیله»، شخصیتی محکم و آرام دارد که محور خانواده بوده و این صبر و آرامش را هم به همه می‌آموزد.

این مستند، با نویسندگی «نعیمه سیف‌الدینی‌راد»، دختر «بی‌بی» شکل‌گرفته و با کارگردانی «محمد قاسمی»، قوام‌یافته و در قالب تصویر نشسته است.

تهیه‌کنندۀ این اثر، «مرجان فتحی»، باتجربه 25 سال تهیه‌کنندگی در صداوسیمای مرکز کرمان، به‌گونه‌ای شایسته همۀ اسباب تولید یک اثر فاخر را فراهم کرده و به بالندگی اثر، توانی صدچندان بخشیده است.

گروه تولید اثر از افراد توانمند و حرفه‌ای استان تشکیل شده که عبارت‌اند از:

مدیر تصویربرداری: علیرضا نجیب‌زاده

صدابردار: مجید حسینی‌نسب

دستیاران تصویر: کریم‌قاسمی، افضلی

تصاویر هوایی: صالح غیاث

تصویربردار و عکاس پشت‌صحنه: محمدحسین احمدی

گرافیست: اکرم جلال‌زاده

گوینده: الهام خاتمی

منشی صحنه: ملیکا فخری

تدوین: احسان اثنی‌عشری

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109735
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.