استقبال مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان برای برگزاری کنسرت؛


منتظر درخواست موسسه‌های برای برگزاری کنسرت هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب که در ماه‌های گذشته سکان هدایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان را به دست گرفته در گفت‌وگویی به ایسنا از برگزاری جشنواره هلیل در جنوب کرمان خبر داده و گفته برای برگزاری کنسرت در جنوب کرمان هم آمادگی خود را اعلام می‌کنیم. حسینی که به نظر می‌رسد متوجه ضعف کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی و هنری در جنوب کرمان شده است گفته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب آمادگی لازم را برای اخذ مجوز برگزاری کنسرت دارد و به‌محض اعلام مؤسسات فرهنگی، زمینه اجرای کنسرت فراهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب از برگزاری اولین جشنواره بازی‌های بومی و محلی خبر داد که شهر علی‌آباد ۱۴ مهرماه میزبان این رویداد خواهد بود و گفت: آمادگی لازم را برای اجرای کنسرت داریم.

حجت‌الاسلام سید احمد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به‌ضرورت ایجاد نشاط و شادی در جامعه از فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری جشنواره‌های متعدد در منطقه جنوب کرمان خبر داد و اظهار کرد: برگزاری جشنواره هلیل با مشارکت استان‌هایی که فرهنگ و موسیقی متناسب با جنوب کرمان دارند از جمله سیستان و بلوچستان، شمال کرمان و هرمزگان در دستور کار است که افتتاحیه آن در شهر منوجان و آیین اختتامیه در جیرفت برگزار می‌شود.

او از برنامه‌ریزی لازم برای جلوگیری از هرگونه برداشت سیاسی از برنامه‌های فرهنگی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: فرهنگ و هنر سیاست بر نمی‌تابد، لذا در همین راستا به شکلی برنامه‌ریزی خواهد شد که فرهنگ و هنر دستخوش سیاست قرار نگیرند. اگرچه هنرمندان اصرار دارند جشنواره هلیل تا پایان سال برگزار شود؛ لذا منتظر تصمیم‌گیری شورای سیاست‌گذاری جشنواره هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان ظرفیت‌های موفق فرهنگی و هنری در این منطقه از موفقیت گروه موسیقی کمنزیل در جشنواره منطقه‌ای موسیقی نواحی خبر داد که به‌عنوان گروه برگزیده معرفی شده و افزود: این گروه که در بین شش استان در جشنواره منطقه‌ای موسیقی نواحی حائز رتبه برتر شده، از تاریخ هفتم تا ۱۱ مهرماه همراه با ۱۴ گروه از سراسر کشور در محل تالار وحدت تهران اجرای عمومی دارند که از افتخارات جنوب کرمان محسوب می‌شود.

حسینی از تأمین زیرساخت‌های لازم برای برگزاری کنسرت خبر داد که منتظر اعلام آمادگی مؤسسات فرهنگی است و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب آمادگی لازم را برای اخذ مجوز برگزاری کنسرت دارد و به‌محض اعلام مؤسسات فرهنگی، زمینه اجرای کنسرت فراهم است.

او با اشاره به تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری قلعه گنج به‌عنوان مهم‌ترین زیرساخت در شهرستان گفت: جازموریان ۱۲۰۰ نفر فعال قرآنی دارد و ۶۰ نفر طلبه بومی که از نظر فرهنگی و هنری بی‌نظیر هستند؛ اما متأسفانه این گونه ظرفیت‌ها با توجه به بُعد مسافت و یکسری کمبودها مغفول مانده‌اند که با راه اندازی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد جبران کاستی‌ها هستیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109022
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.