نشست خبری | اختتامیه ششمین جشنواره استانی طنز کرمان

مجتبی احمدی دبیر جشنواره می‌گوید این تأخیر دلایلی همچون ایام فاطمیه، ماه مبارک رمضان و فوت یکی از طنزپردازان استان دارد، احمدی آمار و ارقامی از این جشنواره ارائه کرد از جمله اینکه ۲۶۴ اثر به جشنواره راه‌یافته‌اند که شامل ۱۱۲ شعر، ۷۶ نثر، ۶۸ داستان و هشت پژوهش هستند، او این‌طور ادامه داد که ۲۵ طنزپرداز از این مجموعه به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند که برگزیدگان از میان این ۲۵ نفر مشخص خواهند شد و در اختتامیه پیش رو از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

کرمانی‌ها روی خوشی از جایی ندیده‌اند

محمدعلی علومی از دیگر سخنرانان نشست با اشاره به برخی طنزپردازان عقیده داشت ظرفیت‌های طنز استان کرمان هیچ کم از تهران ندارد. او این‌طور گفت که قرار بود جشنواره هرسال برگزار شود و از آثار فاخر تقدیر شود اما با تغییر دولت جشنواره دیگر برگزار نشد.

وی اعتقاد دارد در بحث‌های سیاسی آنچه نابود شده فرهنگ و هنر است.
علومی ضمن بیان اینکه در همه دنیا یا دولت‌ها یا بخش‌های خصوصی  از هنرمندانشان حمایت می‌کنند  گلایه کرد و گفت که نه دولت‌ها از ما حمایت می‌کنند و نه بخش‌های خصوصی. او همچنین معتقد است اینکه «کرمانی‌ها کار جمعی بلد نیستند» اشتباه است و  آن‌ها -کرمانی‌ها- کار جمعی بلدند اما روی خوشی از جایی ندیده‌اند.

مهدی محبی کرمانی از فعالین حوزه طنز و روزنامه نگار نیز در نشست طنز خارستان با اشاره به پیشینه طنز کرمان عقیده داشت که بزرگ‌ترین ذخیره طنز کرمان طنز شفاهی است که باید مکتوب و مستند شود.

کمبود بودجه

محمدحسین ملکی رییس حوزه هنری کرمان هم با تأکید بر عدم اکتفا به گذشته و لزوم استمرار در فعالیت‌ها؛ از نبود زیرساخت‌های لازم برای حضور بزرگان حوزه طنز در کرمان گلایه کرد.
در حاشیه این نشست ملکی  به «کرمان نو» از بودجه اندک حوزه هنری می‌گوید. به گفته او بودجه سالیانه حوزه هنری استان ۵۰۰ میلیون تومان است که با ۱۵ کارمند چیزی بیش از حقوق کارمندان و هزینه‌های جاری نمی‌ماند.

لازم به ذکر است ۸۰۰، ۶۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان به ترتیب برای رتبه‌های اول تا سوم بخش‌های چهارگانه جشنواره به عنوان جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=1451
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.