سفیر آفریقا در کرمان؛ وجود معدن و خودروسازی کشورم را به «کرمان» پیوند می‌زند

معاون سیاسی امنیتی استاندار انتخاب کرمان برای ارتباط با آفریقای جنوبی را اقدامی هوشمندانه دانسته و گفته استان کرمان جلودار ارتباط با این کشور خواهد بود.
حمید ذکا اسدی ،معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان در نشستی با سفیر آفریقای جنوبی , کرمان را استانی با ظرفیت‌های بالا دانست و با کشور آفریقای جنوبی اعلام همکاری کرد.
او می‌گوید که واقعا هر کسی موقعیت ویژه ایران را درک کند با گسترش همکاری می تواند موفق باشد.
وی با اشاره به مسائل اقتصادی استان اعلام کرد که تمام فعالیت های کرمان در جهت توسعه اقتصادی است.
«ذکا اسدی» می گوید که اصل مطلب اراده‌ی دو کشور برای ارتباط و همکاری است و اگر ما اراده داشته باشیم که رابطه‌ها را گسترش دهیم کسی نمی‌تواند جلوی آنرا را بگیرد.
معاون سیاسی استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت های استان توضیح می دهد که شرکت هواپیمایی در کرمان داریم که رتبه اول را در کشور دارد، در وهله اول ما می توانیم خط هوایی را برای ارتباط بیشتر با آفریقای جنوبی داشته باشیم.
او اعلام کرد که کرمان آمادگی دارد که نمایشگاهی از توانمندی های این استان در آفریقا و از توانمندی های آفریقا در کرمان داشته باشد.
معاون استاندار کرمان معتقد است که قطعا با انجام این کارها و فعالیت های دوجانبه ارتباط‌مان با کشور آفریقای جنوبی محکم خواهد شد و به اهدافمان خواهیم رسید.
ذکا اسدی توضیح می دهد که نمایندگی وزارت امور خوارجه و اتاق بازرگانی نیز آماده همکاری هستند.

برجام نقطه آغاز برای گسترش فعالیت های اقتصادی است

سفیر آفریقای جنوبی در ایران می گوید که برجام آغاز خوبی برای ایران است که موجب افزایش فعالیت های اقتصادی او خواهد شد.
«ویلیام مکس فلمن وایتد»، سفیر آفریقای جنوبی در ایران نیز در نشستی با معاون سیاسی امنیتی استاندار ،کرمان را شهری تمیز در مقایسه با تهران دانست و گفت که این موضوع ناشی از مدیریت شهری خوب کرمانی‌ها است.
او در ادامه می گوید نه اینکه تهران شهر کثیفی باشد اما مدیریت کرمان بسیار خوب است.
«فلمن وایتد» ابراز امیدواری کرد که روابط دوستانه و برادرانه بین دو کشور که سالیان سال است بوده و از این به بعد نیز ادامه دارد.
سفیر آفریقای جنوبی ،به سفر رییس جمهور کشورش به ایران اشاره کرده و آن را به فال نیک گرفت و بر گسترش روابط آفریقای جنوبی و ایران تاکید کرد.
او معتقد است که در زمان سختی کشورهای برادر باید به هم کمک کنند و اگر اتفاقی افتد آفریقای جنوبی در کنار ایران خواهد بود؛ همچنین انتظار می رود ایران نیز چنین رویکردی داشته باشد.
او می گوید که از سفر فردای خود به شهرستان بم ،بسیار هیجان زده است و مشتاق دیدن جاذبه ها و ارگ بم است.
فلمن وایتد اعلام کرد که ملاقات هایی که رییس جمهور آفریقا با دولت مردان ایران داشت زمینه های همکاری زیادی را در خصوص ارتباط در زمینه های مختلف نظیر انرژی و نیرو ، آب و … به وجود اورده است.
او معتقد است که باید شباهت های بین دو کشور را یافت و از آن ها در جهت توسعه روابط استفاده کرد.
وی اعلام کرد که کشور آفریقای جنوبی در انرژی خورشیدی در دنیا رتبه سوم را دارد و شرکت های افریقایی دنبال پتانسیل هایی در این زمینه هستند و می توانند در این زمینه کمک زیادی را برای کرمان انجام دهند.در بحث معادن هم اساس خوبی در افریقای جنوبی وجود دارد ،چرا که اقتصاد آنجا روی معدن می چرخد و علاقه ای که شرکت‌های معدنی افریقا برای همکاری با ایران دارند، زیاد است.
«فلمن وایتد» از توانمندیهای کشورش در صنعت خودرو سازی می‌گوید و ادامه می‌دهد که این شباهتی که بین استان کرمان و کشور ما در زمینه معدن و خودرو سازی خوشحال کننده است.
سفیر آفریقای جنوبی معتقد است که آفریقای جنوبی و کرمان می توانند در زمینه تبادل کالا نیز همکاری داشته باشند به این صورت که محصولات گوشتی از آفریقا وارد کرمان و در عوض مرکبات میوه های کرمان به آفریقای جنوبی صادرشود.
او می گویید که در ایران صنعت پزشکی بسیار پیشرفت کرده و مقرون به صرفه است و در آفریقای جنوبی نیز همین جو حاکم است که از کشور های اروپایی و کشور های دیگر برای امورات پزشکی و دندانپزشکی به آنجا می آیند.
او اعلام کرد که ملاقات هایی که با شرکت ماهان داشتند و یک تفاهم نامه هایی در زمینه میراث فرهنگی و تبادل فرهنگ نیز امضا شده است.
سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفته که شهر نورتن کیپ شمالی در آفریقای جنوبی را خواهر خوانده ی کرمان است که از نظر آب و هوا ، جغرافیا و انرژی بسیار شبیه کرمان می باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=1452
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.