مدیرکل میراث فرهنگی‌وگردشگری استان کرمان


وزیر میراث فرهنگی بخاطر کسالت به کرمان نیامد

فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در مورد غیبت وزیر میراث‌ فرهنگی و گردشگری در سفر هیات دولت به کرمان گفت:‌ «وزیر میراث فرهنگی به دلیل کسالت نتوانستند به کرمان سفر کنند اما قول یک سفر سه روزه به استان کرمان برای بازدید از پروژه‌های میراثی استان را داده‌اند».

به گزارش «کرمان‌نو» فعالی با اشاره به مصوبات سفر هیات دولت و نماینده وزیر میراث فرهنگی به استان کرمان گفت:« پس از ۳ سفر که در دوره‌های قبل هیچ دستاوردی برای میراث فرهنگی کرمان نداشتند این سفر بسیار پرفایده بود و با تخصیص ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار می‌توانیم دو سال آینده بخش مهمی از پروژه‌های میراثی استان کرمان را جلو ببریم».
فعالی در خصوص اولویت‌بندی پروژه‌های میراث فرهنگی استان نیز افزود:« ساماندهی موزه‌های استان، ساماندهی محوطه‌های تاریخی کنارصندل و تپه یحیی برای ما در اولویت است و بعد از آن ساماندهی ارگ تاریخی بم و بازارهای تاریخی استان و البته قلعه‌های تاریخی».
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان با انتقاد از رویکردی که برخی فعالان گردشگری در سفر رئیس جمهور اتخاذ کردند گفت:« اینکه بگوییم گردشگری کرمان ورشکسته است، منفی‌نگری است و بهتر است با این اعتباری که تخصیص داده شده امیدوار باشیم و تلاش کنیم، همچنین از رسانه‌ها می‌خواهم اخبار منفی را از گردشگری استان کرمان منعکس نکنند تا بتوانیم شاهد رشد میراث فرهنگی و گردشگری باشیم».
وی با اشاره به نقش شهرداری کرمان در خصوص قلعه‌های تاریخی دختر و اردشیر نیز گفت:« به زودی در نشست کارگروه میراث فرهنگی طرح آماده شده برای قلعه دختر و قلعه اردشیر ارائه خواهد شد و اعتبار خوبی برای شروع ساماندهی این قلعه‌های تاریخی نیز اختصاص داده شده است».
فریدون فعالی در خصوص تصمیمات میراثی و گردشگری در شهر راین گفت:« مطالعات تبدیل محور گردشگری راین تا آبشار راین در حال انجام است و قصد داریم ورود سازه‌های سنگین را در محوطه آبشار راین ممنوع کنیم، پیش از این کارهایی در محوطه آبشار انجام شده که به نظر ما مناسب یک محوطه طبیعی نیست. با توجه به وجود ارگ تاریخی راین که مرمتش نیز به پایان رسیده می‌توان اقدامات گردشگری موثری در حوزه سرمایه‌گذاری برای راین انجام داد».

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95329
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.