چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی کرمان به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه چهارمین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کرمان با حضور استاندار کرمان، شهردار، اعضای شورای شهر، مدیرکل ارشاد و جمعی از هنرمندان و مسئولان برگزار شد.

به گزارش کرمان نو، سیدمهران عالم زاده شهردار کرمان پیش از ظهر امروز دوم اردیبهشت ماه در این مراسم اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ هنرمند برای شرکت در این رویداد هنری آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند که بعد از داوری، ۱۲ هنرمند برای مرحله نهایی انتخاب شده و طی مدت بیش از ۲۰ روز آثار هنری را خلق کردند.

وی افزود: حدود ۴۳ هفته است که شهرداری کرمان هر هفته یک رویداد، برنامه و پروژه را تقدیم مردم کرمان می کند که از همه همکاران در حوزه های مختلف تشکر می کنم.

عالم زاده با اشاره به اینکه ۹ پروژه بزرگ شهری و ۴۳ پروژه در حوزه های خدمات، آی تی و فرهنگی اجرا شده، تصریح کرد: رقابت مضاعفی بین حوزه های مختلف شهرداری شکل گرفته تا سهم بیشتری از پویش افتتاح داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سه دوره سمپوزیوم مجسه سازی در کرمان برگزار شده بوده که آخرین دوره ۱۰ سال قبل بود، بیان کرد: بازشناسی و بازآفرینی هویت هر شهر در حوزه مجسمه سازی اهمیت دارد و کرمان سابقه دیرینه ای در مجسمه سازی دارد و به عنوان یک رکن می تواند در هنر مجسمه سازی کشور مطرح باشد و ضرورت دارد شهرداری این جایگاه را تثبیت کند و امیدواریم این رویداد هر ساله تداوم داشته باشد.

شهردار کرمان گفت: با برگزاری این رویدادها تعامل بین اهالی هنر، مردم و مدیریت شهری به وجود می آید و موجب زایش در درون حوزه هنر شده و ارتقاء می یابد.

وی افزود: برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی برای شهر ارزش افزوده مضاعف ایجاد می کند و آثار ایجاد شده در سطح شهر قرار می گیرد و با تداوم این رویداد در هر سال کرمان به یک گالری از آثار هنری تبدیل خواهد شد.

عالم زاده تصریح کرد: هر اثر هنری که تولید می شود و در محیط شهری قرار می گیرد موجب زیباسازی شهر شده و شهروندان نگاه مطلوبی به مدیران شهری خواهند داشت لذا باید برای شهر ارزش قائل بود و آن را با هنر زینت بدهیم.

شهردار کرمان یکی دیگر از جنبه های برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی را معرفی مصالح، معادن و ظرفیت های شهری استان کرمان اعلام کرد و گفت: با برگزاری این رویدادها قطعا هنرمندان نیز شناسائی می شوند و با هم تعامل پیدا کرده و بازتاب سمپوزیوم های کشور در حوزه هنری خوب بوده است.

گفتنی است، در این مراسم پیام معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مدیرکل ارشاد استان کرمان قرائت شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69059
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.