۴ مجلس تعزیه در ده‌زیار کرمان برگزار می‌شود

هوشنگ انکوتی اظهار داشت: به‌مناسبت ایام ماه مبارک رمضان چهار مجلس تعزیه در سقاخانه و درالشفای حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه برای هفتمین سال متوالی است که هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار در جمعه‌های ماه رمضان اجرای تعزیه دارد گفت: امسال به ترتیب مجالس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر(ع)، مسلم بن عقیل(ع)، امام علی(ع) و مجلس تعزیه شهادت عباس(ع) شبیه‌خوانی می‌شود.

مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار با بیان اینکه مجلس تعزیه شهادت امام علی(ع) عصر روز شهادت مولا علی(ع) اجرای عمومی می‌شود افزود: این مجالس تعزیه از ساعت 17 تا 19 به مدت دو ساعت اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گروه تعزیه ده‌زیار برای برگزاری سوگواره تعزیه آماده می‌شود و اجرای این مجالس نیز در همین راستا است خاطرنشان کرد: سوگواره استانی تعزیه ده‌زیار همه ساله به‌مناسبت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) برگزار شده است که امسال نیز بعد از ماه مبارک رمضان  برگزار می‌شود.

انکوتی با بیان اینکه گروه تعزیه ده‌زیار از تعدادی از جوانان ولایی و عاشق اهل‌بیت(ع) تشکیل شده و در تمام مناسبت‌های مذهبی و ملی برنامه‌های فرهنگی مذهبی دارد گفت: روستای ده‌زیار خاستگاه تعزیه استان کرمان است و سعی دارد با برگزاری سوگواره‌های تعزیه در ارتقای سطح کیفی مجالس تعزیه کمک کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27576
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.