اجرای طرح نظارتی مبارزه با لوازم یدکی قاچاق در جنوب کرمان

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت جنوب کرمان گفت: طرح نظارتی مبارزه با لوازم یدکی قاچاق در جنوب کرمان در حال اجرا است.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدعلی توکلی گفت: برای اجرای دستورالعمل اجرایی شناسه رهگیری گروه کالایی لوازم یدکی خودرو و آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طرح نظارتی مبارزه با لوازم یدکی قاچاق و غیرمجاز در جنوب کرمان در حال اجرا است.

او می‌گوید: این طرح در قالب قرارگاه استانی و با مشارکت دستگاه‌های نظیر سازمان صمت جنوب کرمان، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و برخی از اعضای کمیسیون جنوب کرمان برگزار می‌شود.

به گفته معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان کالا‌های موجود در سطح بازار و انبار نباید فاقد شناسه رهگیری باشند و اعضای زنجیره تامین نیز باید از خرید، فروش، نگهداری و انبارش کالا‌های مشمول فاقد شناسه خودداری کنند.

او می‌گوید: این طرح مشمول ۵۶ قلم کالای خودرو از جمله کمک فنر، باتری، لاستیک، شمع، صفحه کلاچ، دیسک‌کلاچ و غیره بوده و توزیع کنندگان اصلی قطعات یدکی و برخی از واحد‌های صنفی عرضه کننده لوازم یدکی مورد بازرسی قرارگاه هستند و ضمن بررسی اسناد خرید کالا‌های موجود، شناسه رهگیری درج شده بر روی اقلام مورد استعلام قرار می‌گیرد.

توکلی گفت: کالا‌هایی که فاقد شناسه رهگیری باشند و اصالت آن‌ها تایید نشود به موجب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضبط و برای سیر قانونی و تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع می شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87857
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.