معاون سازمان صمت استان کرمان خواستار شد


اختیارات را به ستاد استانی مقابله با کرونا تفویض کنید

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمان گفت: خواستار تفویض اختیارات به ستادهای استانی مدیریت کرونا هستیم تا بتوانیم از اصناف حمایت کنیم زیرا در استان ها ظرفیت های خوبی در زمینه های مختلف وجود دارد که می توان از این ظرفیت ها برای حمایت از اصناف استفاده کنیم.

به گزارش کرمان نو، محمدرضا قوام شامگاه اول اردیبهشت درباره فعالیت اصناف در ایام شیوع کرونا اظهار کرد: تعطیلی اصناف به واسطه رنگ بندی های وضعیت کرونایی موجب شد خیل عظیمی از واحدهای صنفی تعطیل شود که این بحث تا زمان تداوم وضعیت قرمز وجود دارد.

وی افزود: به دلیل شرایط پیش آمده، اصناف درگیر مشکلات فراوانی در مسائل بانکی، مالیات و بیمه ای هستند و دولت و ما مسئولان باید تمهیدات لازم را در زمینه های حمایتی داشته باشیم تا ضرری که متوجه اصناف شده، جبران شود.

قوام تصریح کرد: امیدواریم با توجه به سیاست های کلان کشور و سیاست های ستاد ملی مبارزه با کرونا بسته های حمایتی را در سال جدید برای اصناف داشته باشیم.

وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد به اصناف استان کرمان پرداخت شده که برای تسهیلات کمتر از ۱۶ میلیون تومان نیاز به ضامن نبود و امیدواریم در سال جدید بسته های حمایتی در زمینه پرداخت تسهیلات یا حمایت های دیگر از جمله معافیت های مالیاتی یا بیمه برای اصناف ابلاغ شود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: اصناف در سال گذشته همکاری بسیار خوبی با ستاد کرونا داشتند و اصناف کرمان جزو بهترین ها در کشور بودند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: بومی سازی قوانین و مقررات می تواند کمک موثری باشد و لازم است بتوانیم در ستاد استانی کرونا تصمیمی بگیریم که نیازمند تائیدیه از مرکز نباشد و با اختیارات استاندار و دستگاه های مربوطه تصمیم گیری شود تا از اصناف حمایت شود.

قوام تصریح کرد: خواستار تفویض اختیارات به ستادهای استانی مدیریت کرونا هستیم تا بتوانیم از اصناف حمایت کنیم زیرا در استان ها ظرفیت های خوبی در زمینه های مختلف وجود دارد که می توان از این ظرفیت ها برای حمایت از اصناف استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات در زمینه پرداخت تسهیلات در استان کرمان با استفاده از منابع شرکت های بزرگ قابل حل است.

معاون سازمان صمت استان کرمان در پایان اظهار کرد: باید همه برای قطع زنجیره انتقال کرونا همکاری کنیم و امیدواریم با تغییر وضعیت و کاهش بیماری اصناف بتوانند به زودی فعالیت خود را از سر بگیرند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69021
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.