استاندار: سامانه هوشمند رصد و نظارت بر بازار کرمان راه‌اندازی شود

استاندار کرمان با بیان اینکه سامانه هوشمند رصد، پایش و نظارت بر بازار این استان راه اندازی و توسط تمام دستگاه های اجرایی جدی گرفته شود گفت: این سامانه قادر است بسیاری از مشکلات حوزه بازار ما را حل کند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی زینی وند روز دوشنبه در نشست تنظیم بازار استان کرمان افزود: امیدواریم این استان در بخش راه اندازی سامانه هوشمند رصد، پایش و نظارت بر بازار رتبه نخست را در کشور به دست بیاورد لذا همه دستگاه های اجرایی ملزم هستند در این راستا به صورت جدی کمک کنند و این موضوع را جدی بگیرند.

وی اظهار داشت: توزیع کالا باید بر اساس سرانه جمعیت انجام شود لذا فرمانداران، کارگروه تنظیم بازار را به صورت هفتگی همانند مرکز استان تشکیل دهند و با حوزه اقتصادی در تماس باشند تا در کل استان شبکه گسترده بر تنظیم بازار را اعمال کنیم.

استاندار کرمان به مصوبات اتخاذ شده در شورای هماهنگی تعزیرات حکومتی اشاره کرد و گفت: در این شورا تصمیماتی نیز گرفته شد لذا تیم ها باید کاملا در بازار فعال باشند و نظارت های فیزیکی باید افزایش پیدا کند.

وی افزود: سازمان صمت، اصناف و فرمانداری با برگزاری نشست مشترک برای شهرستان هایی که تعزیرات یا تیم ندارند، تیم هایی را تعریف کنند اما محوریت نظارت و تشکیل پرونده با حوزه تعزیرات باشد تا یکپارچگی در این حوزه به وجود بیاید.

تنظیم بازار، بعد از مهار شیوع کرونا مهمترین موضوع است  

وی تاکید کرد: بعد از مهار شیوع کرونا که با جان مردم سر و کار دارد، موضوعی مهمتر از تنظیم بازار و نظارت بر قیمت اقلام ضروری مردم وجود ندارد.

استاندار کرمان اظهار داشت: باید به چند نکته توجه شود، نخست آنکه هیچ کالایی نباید در این استان کمبود شود و پیش بینی های لازم باید در این بخش انجام شود لذا باید ذخایر و موجودی انبارها به استانداری و سازمان صمت گزارش و اقلامی که رو به کاهش است تقویت شود.

وی گفت: برای فراگیری در نظارت بر بازار باید همه دستگاه های اجرایی پای کار بیایند و از ظرفیت بسیج نیز در این بخش استفاده و سامانه هوشمند نیز راه اندازی شود.

زینی وند افزود: در زمینه کمبود مرغ نیز اداره پست تمام توان خود را به کار بگیرد تا در توزیع و تولید هدر رفت نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه اکنون نیز به میزان مصرف مرغ در استان کرمان احاطه داریم افزود: تجربه سال های گذشته و چند ماه اخیر نیز در قرارگاه عملیاتی گوشت مرغ وجود دارد که باید با جدیت بیشتر مد نظر قرار گیرد.

استاندار کرمان بیان کرد: روز گذشته پیشنهاد کردیم، معاون اول رئیس جمهوری با توجه به مشکلاتی که در استانها وجود دارد ماهانه این نشست را تشکیل دهد و اکنون نیز دستورالعمل این نشست ها را خودشان ابلاغ کرده اند.

زینی وند افزود: شرکت بازرگانی دولتی دامپزشکی، پشتیبانی امور دام، راهداری و نیروی انتظامی به عنوان عضو مدعو نشست تنظیم بازار در هر نشست دعوت و جلسات مباحث اقتصادی به ریاست معاون اقتصادی تشکیل شود و جلسات بعد از آن با ریاست استاندار برگزار می شود هر چند اگر ضرورت داشته باشد در همین نشست ها نیز حضور خواهم یافت.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی باید به صورت جدی در نشست های تنظیم بازار شرکت کنند و تشکیل هفتگی کارگروه ها در حوزه اقتصادی باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کرمان اظهار داشت: در حوزه کمبود مرغ تمام موارد باید پیش بینی شود و پشتیبانی امور دام جداگانه این مهم را پیگیری و سازمان جهاد کشاورزی شمال و جنوب کرمان نیز به صورت جداگانه برای رفع مشکلات و وارد کردن مرغ منجمد مکاتبه کنند.

وی به کمبود برخی اقلام مانند برنج در بازار استان کرمان اشاره و تصریح کرد: کمبود برنج در بازار در صورت پیگیری نکردن کم کم به معضل تبدیل می شود لذا در زمینه تنظیم بازار این مهم نیز پیگیری شود لذا دستگاه های متولی کمبود این اقلام را پیگیری کنند.

زینی وند بیان داشت: مصرف برنج های خارجی در بازار رو به افزایش است لذا باید بر اساس سرانه مصرف جدید تقاضای کالا داشته باشیم.

وی گفت: برنج خارجی وارد شده کفایت استان را نمی دهد، با توجه به اینکه قیمت برنج از مرز ۶۰ هزار تومان نیز بالاتر رفته است.

وی افزود: سازمان های جهاد کشاورزی شمال و جنوب کرمان هر دو در بخش تامین میوه عید دیده شوند و در مصوبات این جلسات نیز این مهم ذکر شود ضمن اینکه در سال جاری در این بخش باید تقاضای یارانه نیز انجام شود زیرا سال گذشته که استان کرمان و هرمزگان یارانه را دریافت نکردند هم فضا بر علیه استانها شد هم با مشکلاتی مواجه شدیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79178
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.