اعضای هیات مدیره انجمن خرمای استان کرمان انتخاب شدند

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، در این مجمع، محسن رشید فرخی، حامد بدرآبادی، احمد فرید، محمدحسین اکبری، غلامرضا سیستانی، مصطفی عامری، سید یوسف سجادی، علیرضا غضنفری پور و حسین عامری به‌عنوان اعضای اصلی و علی عزیزآبادی و کوروش یزدی پور به‌عنوان اعضا جانشین انتخاب شدند. همچنین، در نشست مجمع فوق‌العاده انجمن خرما افزایش اعضای هیئت مدیره از ۷ نفر به ۹ نفر و افزایش مدت فعالیت اعضای هیات مدیره نیز از ۲ سال به ۴ سال، تصویب شد.

رئیس انجمن خرمای ایران و کرمان در این نشست گفت: انجمن خرمای استان کرمان در ۴ سال گذشته باوجود همه کمبودها، توفیقات بسیاری را به‌دست آورده است. محسن رشید فرخی اضافه کرد: به نظر می‌رسد تا سال ۲۰۲۰ میلادی پسته کشور ما دیگر در دنیا مطرح نخواهد بود و باید چاره‌ای اندیشیده شود که بتوان خرما را جایگزین این محصول کرد.

وی اظهار کرد: آمریکا همان‌طور که در تولید پسته با حجم زیاد و باقیمت تمام‌شده پایین کار می‌کنند، برای خرما نیز همین سیاست را در پیش‌گرفته است.

رشید فرخی با اشاره به اینکه در این شرایط چاره‌ای جز کاهش قیمت تمام‌شده در واحد سطح، افزایش بهره‌وری و جدی گرفتن بحران آب نداریم، گفت: برای جبران کمبود آب، اگر انتقال آب نیز انجام شود مربوط به بخش صنعت و شرب است و تنها راه نجات در بخش کشاورزی استفاده از منابع موجود است. وی ادامه داد: قصد داریم با پیگیری‌های انجمن ملی خرما بتوانیم صد درصد مخارج آبیاری‌های تحت‌فشار را از طریق بانک‌ها به‌صورت ۸۰ درصد بلاعوض و ۲۰ درصد تسهیلات با بهره کمتر از ۱۰ درصد تأمین کنیم.
رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه ۹۳ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است، گفت: در حال حاضر تراز آب -۱۶ درصد است که اگر بتوان آن را جبران کرد در شرایط فعلی باقی می‌مانیم و تنها راه آن نیز استفاده بهینه از آب در کشاورزی است.

در ادامه این نشست نیز مؤسس انجمن خرمای کرمان به‌عنوان اولین انجمن خرمای کشور، گفت: تولید محصولات کشاورزی کاری بسیار سخت و طاقت فرساست که دراین‌بین تولید محصول خرما بسیار پردردسر است. مهدی ایرانی کرمانی تصریح کرد: اتحاد در بین فعالان صنعت خرما در قالب تشکل‌ها، نیاز امروز این صنعت است زیرا از این طریق سرمایه اجتماعی و کارایی این محصول نیز افزایش می‌یابد.
وی بر اتحاد، اعتماد به یکدیگر، پرهیز از تخریب یکدیگر و به دنبال منافع جمع بودن تأکید و بیان کرد: موضوع مهم توسعه اقتصادی خرما باید مدنظر همه اعضای انجمن باشد. ایرانی کرمانی، در ادامه درخواست کرد اعضای این انجمن برای تداوم چاپ انتشار خبرنامه خرما حمایت‌های لازم را انجام دهند تا این نشریه که روزی در کشور سرآمد بود بتواند به جایگاه گذشته خود بازگردد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7885
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.