بانک‌های خصوصی استان در پرداخت تسهیلات رتبه ۲۶ را دارند


بانک‌های خصوصی به کرمانی‌ها وام نمی‌دهند

بنا به گفته مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان، ۱۱ بانک و مؤسسه خصوصی در استان نسبت تسهیلات به سپرده‌شان به‌شدت پایین بوده و حدود ۶ درصد، ۱۲ درصد و ۱۴ درصد است و بهترین عملکردشان حدود ۴۵ درصد است .

به گزارش «کرمان‌نو»، صادق سلطانی‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه، در ادامه گفت: پول‌های این بانک‌ها از استان خارج شده و صرف تسهیلات به مردم کرمان نشده است، ما بارها گفته‌ایم که اگر این روند ادامه داشته باشد بهتر است این بانک‌ها تعطیل شوند چرا که فایده‌ای برای استان ندارند.

صادقی‌نژاد با اشاره رتبه ۲۶ بانک‌های خصوصی استان در نسبت تسهیلات به سپرده، گفت: وضعیت بانک‌های خصوصی استان در پرداخت تسهیلات نسبت به سایر استان‌های کشور بسیار بدتر است.

به گفته او فقط ۸ بانک دولتی در استان نسبت تسهیلات به سپرده‌شان بالای ۸۵ درصد است و ۸ بانک نیز نسبت تسهیلات به سپرده‌شان بین ۵۰ تا ۸۵ درصد است.

باتوجه‌به محرمانه بودن این موضوع، اسامی بانک‌های متخلف در این نشست خبری اعلام نشد.

میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان | عمده سرمایه‌گذاری‌ها در بخش صنعت

بنا به اعلام مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان، سال گذشته ۲۷۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان صورت‌گرفته و امسال نیز از ابتدای سال تا تیرماه در قالب ۵ طرح ۴۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان تعریف شده که از این میزان ۲۶ میلیون دلار سرمایه وارد استان سده است.

به گفته سلطانی‌نژاد، بیشتر این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش صنعت بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106573
3 نظرات
  1. خ می گوید

    کرمان نگو آقای وزیر بگو افغانستان

  2. مجید می گوید

    بانکی که از منابع کرمان وامکانات کرمان استفاده میکنه باید بسته بشه باید تعطیل بشه

  3. رامین می گوید

    سلام استان کرمان اگر حمایت شود می تواند بهترین باشد ازنظر کشاورزی ومعادن درجنوب کرمان لازم است مسؤلین استان کرمان را حمایت کنند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.