زنان استان کرمان بعد از لرستان، بیشترین ثبت درخواست در سامانه مجوزها را داشتند


رتبه فضای کسب‌وکار استان از ۳۱ به ۲۱ رسید

صادق سلطانی نژاد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه از رتبه ۲۱ استان در شاخص فضای کسب‌وکار در زمستان ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته و بعد از استقرار درگاه ملی مجوزها رتبه استان از ۳۱ به ۲۱ رسیده است.

به گزارش کرمان‌نو، به گفته سلطانی‌نژاد، از اواخر سال گذشته (زمان اجرایی‌شدن درگاه ملی مجوزها) ۳۵ هزار و ۴۶۹ درخواست درگاه ملی مجوزها از استان کرمان ثبت شده است که از این تعداد ۱۴ هزار و ۴۱۰ مجوز صادر شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی در پاسخ به سؤال خبرنگار کرمان نو در خصوص سهم مجوزهای ثبت محور (مجوزهایی که نیاز به تأییدیه و استعلامی از دستگاه‌های اجرایی ندارند) گفت: تقریباً حدود ۵۳ درصد از مجوزهای صادر شده ثبت محور هستند و حدود ۴۶ درصد هم مجوزهای اعلانی که نیاز به استعلام دارند.

او در ادامه اذعان کرد که پیگیری‌های لازم به جهت دلیل تأخیر در خصوص صدور ۲۰ هزار مجوز دیگر در حال انجام است .

به گفته مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان بیشترین درخواست‌هایی که متقاضیان در استان کرمان داشتند، مربوط به مجوزهایی در حوزه صنایع‌دستی بوده است و بانوان کرمان بعد از لرستان، بیشترین درخواست را از درگاه ملی مجوزها داشتند.

شایان‌ذکر است که از انتهای سال گذشته با راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها، صدور مجوز کاغذی ممنوع و جرم است. دستگاه‌های اجرایی حق ندارند، مجوزی را خارج از این درگاه ثبت کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106569
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.