رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از سیاست‌های ارزی:


برای اولین‌بار در کشور امسال ۶ میلیارد دلار تراز منفی تجاری داریم

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن اعلام کرد که برای اولین‌بار در کشور در ۶ ماه اول سال ۶ میلیارد دلار تراز منفی تجاری داریم.

پورابراهیمی با اشاره به کاهش شدید ارزش پول ملی، گفت: با وجود کاهش ارزش پول ملی ما حتی انتقال ناشی از صادرات را نمی‌بینیم و وضعیت تراز تجاری‌مان خوب نیست.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بارها روی مسائل ارزی در جلسات سران قوا بحث و صحبت شده است، گفت: به‌واسطه سیاست ارزی یک سرکوب صادراتی در کشور شکل‌گرفته است .
پورابراهیمی با بیان اینکه امسال بعد از چند سال تولید ما در محصولات کشاورزی بهتر بود و برداشت پسته خوبی داشتیم، گفت: متأسفانه سیاست ارزی برای صادرات مشکل ایجاد کرده است.
او در این همایش پدیده قاچاق را پیامد سیاست ارزی دانست و گفت: هیچ‌کس در بازگشت ارز صادراتی حرفی ندارد و همه قبول دارند؛ اما سیاست ارزی و اینکه این ارز با چه نرخی تصفیه شود باید اصلاح شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تراز منفی ۶ میلیارددلاری را یک زنگ خطر برای کشور دانست و گفت: با این کاهش ارزش پول ملی ما بایستی حداقل ۶۰ میلیارد دلار تراز تجاری مثبت می‌داشتیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109363
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.