برداشت بیش از هزار تن بادام کوهی از جنگل‌های جنوب کرمان

رییس اداره جنگلداری منابع طبیعی جنوب استان کرمان از برداشت هزار تن بادام کوهی از ۲۵۰ هزار هکتار جنگل های جنوب استان کرمان خبر داد.

به گزارش«کرمان نو» به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان ایرج امیری با اعلام اینکه برداشت بادام کوهی از ۲۵۰ هزار هکتار عرصه‌های جنگلی بادام کوهی در جنوب استان کرمان آغاز شده است، گفت: پیش بینی می‌شود، هزار تن بادام کوهی از جنگل‌های جنوب استان برداشت شود.

 وی افزود: برداشت سالیانه تابع شرایط اقلیمی و بارندگی‌های سالیانه است که درختان امسال محصول خیلی خوبی دارند.

امیری با اشاره به اینکه مجریان و بهره برداران در قالب طرح مصوب و قرارداد‌های یک ساله با نظارت دقیق، اقدام به بهره برداری می‌کنند، بیان کرد:  بهره برداران در طول دوره بهره برداری و همچنین احیا و توسعه سطح زیر کاشت، مطابق تعهدات احیایی می‌توانند برداشت اصولی انجام دهند.

وی تصریح کرد: بادام کوهی جزو گونه‌های با اهمیت و از ذخایر درختان و درختچه‌های ایران محسوب می‌شود که درختی خودرو در مناطق کوهستانی جنوب کرمان است.

امیری گفت: این درخت تا ارتفاع  ۳ تا ۵ متر رشد کرده و در برابر ناملایمات طبیعت و شرایط کم آبی به دلیل نفوذ عمقی ریشه‌های آن، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در این منطقه با توجه به شرایط اقلیمی، جغرافیایی، گردشگری، فرهنگی و اقتصادی، بادام کوهی علاوه بر ایجاد یک تفرجگاه زیبای طبیعی برای منطقه در جلوگیری از فرسایش و کنترل روان آب‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=51408
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.