معاون مرکز دادرسی مالیاتی کشور:


 به استان کرمان در خصوص مالیات ستانی اجحاف نشده

هر چه فعالان اقتصادی از تحمیل مالیات بیشتر به استان کرمان گفتند، حقیقت، معاون مرکز دادرسی مالیاتی کشور معتقد است این که مالیات ستانی در استان کرمان رشد بیشتری داشته به دلیل این است که سهمیه محاسبه گذشته، دقیق نبوده است. او دلیل مالیات کمتر بوشهر و خوزستان با وجود حجم اقتصادی بیشتر را هم محرومیت این استان‌ها می‌داند.

به گزارش «کرمان نو» حقیقت در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مورد سهمیه وصولی استان کرمان، گفت: اگر درگذشته درصد افزایش سهمیه خیلی رشد نداشته، نشان بی‌عدالتی نیست و شاید درگذشته سهمیه‌ای که بوده درست نبوده است.

 او در ادامه افزود: وصول مالیات بیشتر از آن سهمیه تعیین شده نشان این است که در بحث سهمیه اجحاف و سخت‌گیری نشده است.

 معاون مرکز دادرسی مالیاتی کشور همچنین در پاسخ به مالیات کمتر اخذ شده در بوشهر و خوزستان با وجود سهم بیشتر این استان‌ها از تولید کشور گفت: درست است که استان کرمان از خیلی از استان‌هایی که اقتصادش بزرگ‌تر است، مالیات بیشتری می‌پردازد، اما بوشهر و خوزستان به دلیل محرومیت معافیت‌هایی برایشان پیش‌بینی شده، خصوصاً در مورد بوشهر.

 او دراین‌رابطه ادامه داد: معافیت‌های بیشتر در بوشهر باعث شده که کرمان سهم بیشتری از مالیات نسبت به این استان داشته باشد و احتمالاً فعالان اقتصادی کرمان مشمول این معافیت‌ها نبودند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112923
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.