مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان:


 کرمانی‌ها به‌اندازه ۱۳ استان مالیات دادند

سال گذشته اگر میزان افزایش مالیات کشور ۶۲ درصد بود، استان کرمان حدود ۱۲۸ درصد افزایش را تجربه کرد. این موضوع با اعتراض برخی فعالان اقتصادی همراه شد. امسال برای سال ۱۴۰۲ افزایش مالیات استان را هم‌سطح کشور دیدند، اما طبق اطلاعاتی که مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی امروز شنبه ۹ دی‌ماه ارائه می‌دهد طبق رویه هر سال اداره مالیات سه ماه مانده به انتهای سال ۱۲درصد بیشتر از مصوبه در نظر گرفته شده، از مردم و شرکت‌های استان کرمان مالیات گرفته است.

به گزارش «کرمان نو» از شورای گفت‌وگو، آن‌گونه که صادق سلطانی‌نژاد می‌گوید، مصوب مالیات بریده شده امسال ۳۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که هنوز سه ماه به انتهای سال مانده ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان هم بیش از مصوبه مالیات اخذ شده است.

 امسال هم مثل سال‌های قبل بیشترین حجم مالیات بعد تهران، پایتخت کشور، برای استان کرمان بوده است. سلطانی‌نژاد در این جلسه اذعان دارد که حجم مالیات پرداختی استان به‌اندازه ۱۳ استان در سطح کشور است.

 استانی که سهمش از تولید ناخالص ملی در اقتصاد کشور ۴ درصد است، بیشترین حجم مالیات را می‌پردازد و طبق اطلاعاتی که در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ارائه می‌شود، استان‌های که حجمشان از تولید ناخالص داخلی بیشتر است مثل بوشهر و فارس و خراسان رضوی حجم مالیات پرداختی‌شان کمتر از کرمان است، موضوعی که خود گواه این امر است که فعالان اقتصادی کرمان بیشتر از هر جای دیگر مالیات می‌دهند.

 مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان در این جلسه اذعان دارد که حجم مالیات اخذ شده بدین صورت است که 45درصد آن را اشخاص حقوقی می‌پردازند و 30درصد آن هم از طریق مالیات بر ارزش‌افزوده تأمین شده است و مابقی سایر انواع مالیات مثل ارث و غیره .

 صادقی‌نژاد در این جلسه تأکید دارد که مالیات مشاغل استان کمتر از کشور بوده است و سهم مالیات مشاغل استان حدود 30درصد است.

 بااین‌حال نباید از این نکته غافل ماند که فقط 58درصد رشد وصولی ۹ ماه امسال نسبت به ۹ ماه سال گذشته طبق اسناد اداره کل مالیاتی در کرمان رخ‌داده، موضوعی که به‌یقین فشار بیشتری هم بر اصنافی که 3درصد این حجم را می‌پردازند، نسبت به سال گذشته وارد آورده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112920
4 نظرات
  1. مسعود می گوید

    ازنمایندگان ومسئولان دیارمقاومت ممنونیم،3تا17درصد بهره وری اعتبارات عمرانی،یه وجب آسفالت سالم نداره،خاکش به توبره کشیده شده ،معادنش غارت شدن،فاسدترین استان مالیست،ساکت ترین وبی خیالت ین مردم رادارد واندازه12استان مالیات میدهد

  2. محسن می گوید

    تبریک به مسئولین خا.. مال کرمان که به زور از کاسب بر اساس کل تراکنش کارن خوان مالیات برید نه بر اساس درآمد سال کاپ خا.. رو بهشون بدن که فردای قیامت باید جواب پس بدن

  3. علی می گوید

    بیشتر مالیات دادیم مهم نیست

    عوضش کمتر کوچکترین استانها امکانات دریافت کردیم

    دولت دزد

  4. علی می گوید

    بیشتر مالیات دادیم مهم نیست

    عوضش کمتراز کوچکترین استانها امکانات دریافت کردیم

    واقعا کرمانی ها مظلوم هستند

    دولت دزد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.