بیش از ۶۴ درصد بنگاه‌های اقتصادی استان کرمان نیمه فعال و غیرفعال است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در حال حاضر ۴۵.۲۵ درصد بنگاه‌های اقتصادی استان کرمان نیمه فعال و ۱۸.۹۸ درصد آنها غیرفعال است.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، مهدی حسینی‌نژاد صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مجموعه دادگستری استان کرمان در سال گذشته در حوزه حمایت از تولید و رفع موانع تولید کمک بزرگی به سازمان صمت استان کرده است اظهار داشت: اگر تمامی ارکان در استان کرمان به موضوع حمایت از تولید توجه لازم را داشته باشند، شکوفایی و رونق اقتصادی در استان محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان سالانه بالای ۱۲۰ میلیون تن استخراج مواد معدنی داریم، بیان کرد: از مجموع پیش‌بینی ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی وصول حقوق دولتی در کشور طی سال گذشته، ۱۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به استان کرمان بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از روند بازگشت سهم استان از حقوق دولتی در کشور به استان گلایه کرد و گفت: حقوق دولتی کشور امسال در قانون بودجه ۴۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و ۲۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سهم استان کرمان می‌شود که براساس قانون باید سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به استان برگردد.

وی به ارائه فرصت‌های قانونی به منظور حمایت از صنایع و معادن استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته به ارائه فرصت‌های قانونی به صنایع و معادن استان زمینه اجرای ۱۷۲ پروژه فراهم شده است.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه در مجموع ۷۰۲ پروانه بهره‌برداری معدنی در استان کرمان صادر شده که از این تعداد ۴۷۸ پروانه دارای اعتبار هستند عنوان کرد: از مجموع ۷ هزار و ۱۶۹ محدوده در استان، دو هزار و ۵۶۷ مورد فعال است.
وی با بیان اینکه در حوزه صنعت نیز هزار و ۷۳۸ پروانه بهره‌برداری صادر شده افزود: ۹۴ درصد پروانه‌های صادر شده متعلق به واحدهای کوچک و متوسط هستند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در حال حاضر ۴.۱۴ درصد بنگاه‌های اقتصادی استان کرمان در وضعیت خوب در حال ادامه فعالیت بوده، ۴۵.۲۵ درصد نیمه فعال و ۱۸.۹۸ درصد غیرفعال هستند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89513
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.