تامین آب فولاد آلیاژی بردسیر با کمک جهان‌فولاد

استاندار کرمان می‌گوید تامین آب برای صنعت در شرایط فعلی، یا از طریق آب مازاد سایر صنایع و یا چاه آب کشاورزی بلااستفاده که از رده قانونی خارج نشده‌اند امکان‌پذیر است.

علی‌ زینی‌وند صبح امروز دوشنبه -۲۷ بهمن- در سفر به شهرستان بردسیر از زمین محل احداث کارخانه فولاد آلیاژ که به دلیل تامین نبودن منابع آبی عملیاتی نشده است بازدید کرد.

در این سفر او گفت: مجموعه جهان فولاد قول تخصیص آب مازاد خود را برای تامین آب کارخانه فولاد آلیاژ داده است و با توجه به نداشتن مشکل محیط زیستی و تامین سرمایه پروژه کارخانه فولاد آلیاژ، در تلاش برای جابجایی آب هستیم.

به گفته زینی‌وند از آنجا که طرح انتقال آب در استان کرمان به طور کامل اجرا نشده است در طرح‌های آب‌بر با مشکل روبروایم.

البته استاندار کرمان چشم انداز تامین آب صنایع را تکمیل پروژه فاضلاب در شهرستان های کرمان، زرند و رفسنجان و همچنین انتقال آب از خلیج فارس و عمان می‌داند.

او می‌گوید خط انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان پیشرفت خوبی دارد، براساس برنامه زمان‌بندی در حال انجام است و مشکل تأمین مالی هم ندارد.

زینی‌وند گفت که تمرکز ما روی خط دوم خلیج فارس است و وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان مجلس هم پیگیر اجرای این طرح هستند.

به گفته استاندار کرمان حجم سرمایه این پروژه حدود 46 هزار میلیارد تومان است که صنایع فولادی تعهد کرده است آن را تأمین کنند.

زینی‌وند در این سفر گفت که برخی طرح های توسعه ای در شهرستان بردسیر مشکلاتی دارند که در کارگروه‌های استان حل شان می‌کنیم.

او به فعالیت صنایع در حوزه مسوولیت اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و این شهرستان ظرفیت این را دارد که به شهر بدون بیکار تبدیل شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64700
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.