توقف فعالیت های اجرایی بانک ها علیه واحدهای تولیدی ضروری است

سیدمهدی طبیب زاده در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به نامگذاری سال 98 بعنوان سال «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: در اتاق بازرگانی استان و کشور سعی شده تمامی جلسه های سال، در رابطه با «رونق تولید» تنظیم شود و امیدواریم به طور جدی به این مسئله پرداخته شود زیرا اکنون کشور از مشکلات فراوانی رنج می برد و «رونق تولید» می تواند موجب کاهش تورم و ایجاد شغل در کشور و استان گردد و باید هر سه قوه به این مسائل توجه کنند.

وی اظهار کرد: کلید حل بسیاری از مشکلات رونق تولید است و اشتغال، رفاه، صادرات و … با رونق تولید شتاب می گیرد و باید ببینیم سازمان های مختلف در این راستا چه برنامه ریزی و تمهیداتی اندیشیده اند؟

او معتقد است: تامین اجتماعی باید در سال جاری تفاوت معناداری با سال گذشته داشته و مالیات نباید به تولید فشار بیاورد.

طبیب زاده می گوید: با توجه به اینکه بخش خصوصی همواره نگران تغییر مکرر قوانین و مقررات بوده و این موضوع یکی از دغدغه های اصلی ماست اما متاسفانه همواره شاهدیم که بخشنامه های متناقضی در کشور صادر می شود و همین امر سبب گردیده عرصه بر بخش خصوصی سخت تر از گذشته شود. این در حالی است که حمایت از مصرف کننده لازم و واجب است اما حمایت از این قشر نباید به تولید فشار بیاورد و باید به تولید هم توجه کرد.

وی افزود: تصمیم گیری های شتابزده به مشکلات دامن می زند و صادرکنندگان نگران هستند با کوچک ترین مسئله ای جلوی صادرات گرفته شود.

رییس اتاق بازرگانی استان به مشکلات نیروگاه های خورشیدی اشاره کرد و تصریح کرد: مشکل انرژی خورشیدی مشکل بخش خصوصی و دولت نیست و به دلیل افزایش قیمت تجهیزات اجرای پروژه 25 میلیونی به 50 میلیون تومان رسیده در حالی که قیمت خرید برق ثابت است و کدام عقل سالمی این کار را انجام می دهد و به این ترتیب هیچ نیروگاهی در بخش بادی، فسیلی و خورشیدی توجیه ندارد.

وی ادامه داد : نگرانی داریم در پیک مصرف امسال بسیاری از نیروگاه های کشور نتوانند تولید برق لازم را داشته باشند و تا زمانی که اصلاح تعرفه های برق اصلاح نشود، نیروگاه خورشیدی توجیه ندارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27975
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.