روند افزایشی درآمدها و سودآوری در سال ۱۴۰۱


جذب ۸۰ درصد درآمد کارگزاری ارگ هومن از بازار سهام

آمارها نشان می‌دهد کارگزاری ارگ هومن، از زیرمجموعه‌های صندوق مس، به‌رغم رکود فعالیت‌ها در بازار سرمایه توانسته به رشد مداوم دست یابد.

به گزارش کرمان‌نو، محسن عباسلو مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن با اشاره به درآمد ۸۰ درصدی این کارگزاری از معاملات بازار سهام و از مشتریان شرکت کارگزاری ارگ هومن خارج از مجموعه مس و فعال در بازار سهام گفت: به‌رغم رکود و کاهش معاملات بازار سرمایه، درآمدها و سودآوری این شرکت در سال ۱۴۰۱ روند افزایشی داشته است. به گفته او سود سال مالی گذشته این کارگزاری ۴۰۱.۲۸۹ میلیون ریال بود. امسال نیز برآورد می‌شود، سود این کارگزاری به ۴۵۰ هزار ریال برسد.

افزایش سرمایه

عباسلو، مهم‌ترین اقدام این شرکت در سال ۱۴۰۱ را افزایش سرمایه از پانصد میلیارد ریال به هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: افزایش حجم معاملات و جذب مشتریان جدید در بورس کالا و اوراق بهادار نیز انجام شد و اخذ مجوز معاملات همه محصولات در بورس کالا صورت گرفت. راه‌اندازی معاملات آپشن، راه‌اندازی معاملات الگوریتمی و راه‌اندازی واحد تحلیل و ارائه بولتن سرمایه‌گذاری نیز از اقدامات کارگزاری ارگ هومن در سال ۱۴۰۱ بود.

برنامه‌های ۱۴۰۲

مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن در خصوص برنامه‌های این کارگزاری در سال ۱۴۰۲ گفت: افزایش سرمایه به مبلغ دو هزار میلیارد ریال، توسعه فیزیکی دفاتر و افزایش شعب در تهران و مراکز استان‌ها را در نظر دارد. توسعه نرم‌افزاری و معاملات آنلاین و افزایش سهم بازار به همراه، ایجاد شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری و سبدگردان با هماهنگی سهام‌داران شرکت نیز در دستور کار سال ۱۴۰۲ شرکت است.

او افزود: نوسازی و به‌روزرسانی سیستم‌های کامپیوتری و نرم‌افزاری شرکت، جذب مشتریان جدید با استفاده از اخذ تسهیلات جدید از بانک‌های تجارت، ملت و سامان، راه‌اندازی بورس انرژی و راه‌اندازی معاملات پتروشیمی در بورس کالا و افزایش سهم بازار شرکت نیز در افق سال ۱۴۰۲ کارگزاری ارگ هومن دیده شده است

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102341
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.